بررسی پرفروش ترین گوشی هوشمند هوآوی

به گزارش خبرنگار موبنا، P8 که با شعار “فناوری و طراحی پیشرفته” روانه بازار های جهانی تلفن همراه شده با برخورداری از امکانات پیشرفته تولید شده است. پرچم‌دار جدید هوآوی در مقایسه با پرچم‌دار قبلی ۰.۰۱ میلی‌متر ‌باریک‌تر شده، اما در عوض ۲۰ گرم به وزن آن افزوده شده است. طراحی جدید تنها به ابعاد …

به گزارش خبرنگار موبنا، P8 که با شعار “فناوری و طراحی پیشرفته” روانه بازار های جهانی تلفن همراه شده با برخورداری از امکانات پیشرفته تولید شده است.
پرچم‌دار جدید هوآوی در مقایسه با پرچم‌دار قبلی ۰.۰۱ میلی‌متر ‌باریک‌تر شده، اما در عوض ۲۰ گرم به وزن آن افزوده شده است. طراحی جدید تنها به ابعاد و وزن خلاصه نمی‌شود و روی ظاهر P8 هم تاثیر محسوسی گذاشته است؛ ‌مثلا فلزی که در بدنه‌ی پشتی به‌کار رفته، زیبایی فوق‌العاده‌ای به این گوشی بخشیده است.
لبه‌ی بالایی گوشی جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و میکروفن دوم را روی خود جا داده است.
قرار گرفتن کلیدهای کنترل صدا، روشن، خاموش و شیار سیمکارت‌ها در اندازه‌ی نانو و کارت حافظه‌ی جانبی از نوع microUSB روی لبه‌ی سمت راست، به طراحان هوآوی این امکان را داده تا بتواند لبه‌ی سمت چپ را خالی نگه دارند.
البته شیار سیم‌کارت دوم کارآیی دوگانه دارد. می‌توانید از سیم‌کارت دوم در این شیار استفاده کنید یا برای استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی از آن بهره ببرید.
روی لبه‌ی پایینی هم اسپیکر اصلی گوشی، پورت MicroUSB و میکروفون اصلی مکالمه به‌ترتیب از چپ به راست قرار گرفته‌اند. البته ممکن است با دیدن این مدل چینش یاد طراحی لبه‌ی پایین آیفون۶ ‌بیافتید.
لبه‌های فلزی این گوشی به‌وسیله‌ی پلاستیک‌های باریک از هم جدا شده‌اند تا به آنتن‌دهی بهتر گوشی، کمک کنند. چیزی که پیش‌تر در اپل آیفون۶ و سامسونگ گلکسی S6 شاهد آن بودیم.
برای P8 یک صفحه‌ی نمایش ۵.۲ اینچی ‌درنظر گرفته شده است. در قسمت بالای این صفحه‌ی نمایش دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و حس‌گرهای مجاورت و روشنایی مشاهده می‌شوند. در انتهای سمت راست بالای نمایش‌گر هم LED اعلان‌ها قرار دارد. پایین نمایش‌گر هم مثل لبه‌ی سمت چپ، خالی از هرگونه کلید و نشانه ای است.
در بالای قاب فلزی پشت گوشی، قسمتی پلاستیکی به‌چشم می‌خورد که به آنتن‌دهی هرچه بهتر گوشی، کمک می‌کند. هوآوی ادعا کرده در طراحی P8 از یک فن‌آوری جدید آنتن‌دهی بهره برده است. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی گوشی به‌همراه فلش LED از نوع دوگانه با نور‌های سرد و گرم، ‌روی همین قسمت پلاستیکی تعبیه شده‌اند. در وسط قسمت فلزی و کمی پایین‌تر از قسمت پلاستیکی هم برند و لوگوی تجاری هوآوی به‌تنهایی به‌چشم می‌خورد.
طراحان هوآوی برای P8 هم مثل P7 از یک نمایش‌گر با رزولوشن Full HD معادل ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل بهره برده‌اند.
البته با این‌که صفحه‌ی نمایش P8 در مقایسه با نسل قبلی بزرگ‌تر شده امابرای آن تراکم پیکسلی ۴۲۴ پیکسل بر هر اینچ‌‌در نظر گرفته شده است.
این تراکم پیکسلی در مقایسه با تراکم P7 با ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ، کم‌تر شده است.
استفاده از حس‌گر‌های مجاورت، روشنایی و شتاب‌سنج باعث شده تا این نمایش‌گر قابلیت خاموش شدن خودکار، تنظیم خودکار نور صفحه‌ی نمایش با توجه به نور محیط و چرخش خودکار را داشته باشد.
p8
دو دوربین با‌ حس‌گر‌های ۸ و ۱۳ مگاپیکسلی به ترتیب به‌عنوان دوربین‌های سلفی و اصلی ایفای نقش می‌کنند.
دوربین اصلی این گوشی تصاویر را با رزولوشن ۴۱۶۰ در ۳۱۲۰ پیکسل ثبت می‌کند. دوربین سلفی هم می‌تواند تصاویری با نهایت کیفیت ۳۲۶۴ در ۲۴۴۸ پیکسل ثبت کند.
اما اگر کمی دقیق‌تر اطلاعات حس‌گرها را بررسی کنیم، دوربین اصلی دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 ‌به‌همراه لزرش‌گیر اپتیکال تصویر یا OIS دارد.
در لنز این دوربین از فن‌آوری جذب نور RGBW استفاده شده است؛ به این معنی که این لنز ‌موقع جذب نور و ثبت آن‌ها توسط حس‌گر بهترین عمل‌کرد را دارد و رنگ‌ها را در نزدیک‌ترین حالت به واقعیت ثبت می‌کند.
به‌طور کلی تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی کیفیت بالایی دارند. رنگ‌ها زنده هستند و حد و مرز آن‌ها کاملا حفظ شده است. خبری از نویز بالا یا بافت‌های خاص که بخواهند از کیفیت تصاویر بکاهند هم نیست.
البته تصاویر ثبت شده در نور کم از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و نویز زیادی دارند که هوآوی برای مقابله با این ضعف دوربین، حالتی ‌تحت عنوان “عکاسی پیشرفته در ” (Super Night Mode) را به تنظیمات دوربین ‌اضافه کرده است؛ حالت جدید کمک خوبی برای بهبود ثبت تصاویر در شرایط نوری بد است. هم‌چنین استفاده از فلش با نور دوگانه به ثبت تصاویر در شرایط نوری مختلف کمک بسزایی می‌کند.
رابط کاربری دوربین در نگاه اول کاربر را به‌یاد رابط کاربری دوربین آیفون می اندازد. کلید ثبت و شمایل انتخاب حالت عکاسی و فیلم‌برداری دقیقا مثل رابط کاربری آیفون است.
هم‌چنین در تنظیمات دوربین اصلی این گوشی مواردی مثل عکاسی «پاناروما» و HDR هم به‌چشم می‌خورد.
شاید نام های سیلیکون (HiSilicon) ‌به‌ اندازه‌ی «کوالکام» و «مدیاتک» به گوش آشنا نباشد، اما پرچم‌دار جدید هوآوی از تراشه‌ی کرین ۹۳۰ (Kirin 930) تولید شده‌ توسط همین شرکت استفاده می‌کند.
البته هوآوی سهام‌دار اصلی های‌سیلیکون هم هست و فقط از تراشه‌های تولیدی این شرکت برای گوشی‌های هوشمندش استفاده می‌کند. ها‌ی‌سیلیکون که پیش از این موفق به دریافت گواهینامه‌های شرکت «آرم (ARM) برای پردازنده‌های کورتکس و پردازه‌های گرافیکی مالی (Mali) شده، در تراشه‌های خود از این دو نوع پردازنده استفاده می‌کند.
برای این تراشه‌ی ۶۴ بیتی با لیتوگرافی ۲۸ نانومتری هم دو پردازنده‌ی مجزا که هر کدام ۴ هسته‌ دارند، با فن‌آوری big-LITTLE به‌کار گرفته شده‌اند.
هر دو پردازنده برپایه‌ی کورتکس A53 و با فرکانس‌های ۲.۰ و ۱.۵ گیگاهرتز کار می‌کنند.
البته های‌سیلیکون روی پردازنده‌ی کورتکس A53 بزرگ تغییرات فراوانی اعمال کرده است و هسته‌هایی با معماری قو‌ی‌تر ساخته؛ در نهایت هم آن را کورتکس A57e نامیده که فرکانس پردازشی‌اش ۲.۰ گیگاهرتز است.
هوآوی ادعا کرده این پردازنده در مقایسه با کورتکس A53 اصلی کارآیی و قدرت بیش‌تری ‌دارد.
هم‌چنین پردازنده‌ی کوچک هم به کورتکس A53 با قدرت پردازش ۱.۵ گیگاهرتز‌مجهز شده است.
در کنار این دو پردازنده هم از مالی T624 با لیتوگرافی ۲۸ نانومتری و قدرت پردازش ۶۹۵ مگاهرتز به‌عنوان پردازنده‌ی گرافیکی بهره برده شده تا خیال هوآوی و کاربران بابت پردازش‌های گرافیکی، راحت شود.
huawei-p8-lite
در کنار این پردازنده‌ها، ۳ گیگابایت رم از نوع LPDDR3 با فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز هم برای تثبیت‌ این سخت‌افزار قدرتمند ‌به‌کار گرفته شده است.
با این‌که گوشی در دو نسخه‌ی ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی عرضه شده است؛ امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی تا ۱۲۸ گیگابایت هرگونه نگرانی را در مورد حافظه از میان برده است.
تنها تفاوت میان مدل‌های ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی در حافظه‌ی داخلی‌شان نیست، بلکه از نظر رنگ بدنه و همچنین تراشه هم متفاوت هستند.
دو رنگ نقره‌ای و رزگلد از نوع ۱۶ گیگابایتی با تراشه کرین ۹۳۰ هستند.
هوواوی گوشی P8 را با سیستم عامل آندرویید ۵.۰ آبنبات چوبی و رابط کاربری اختصاصی EMUI 3.1 این کمپانی معرفی کرده است. ی
یکی از ویژگی‌های گوشی P8 هواوی با امکان استفاده از از ژست‌های انگشتی تولید شده و با دو بار ضربه زدن انگشت روی صفحه می‌توان از صفحه اسکرین‌شات گرفت یا حتی بخشی از آن را جدا کرد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا