باند های اینترنتی کجاست

امروز ه اینترنت برای بسیاری از کاربران صرفه جویی در وقت ،انرژی ،هزینه و… را به همراه دارد، اما متاسفانه در برخی از کشور ها از جمله ایران اینترنت آن گونه که باید و شاید  در خدمت کاربران نیست و به جای صرفه جویی در وقت ،انرژی و هزینه باعث اتلاف  موارد مذکور به همراه …

امروز ه اینترنت برای بسیاری از کاربران صرفه جویی در وقت ،انرژی ،هزینه و… را به همراه دارد، اما متاسفانه در برخی از کشور ها از جمله ایران اینترنت آن گونه که باید و شاید  در خدمت کاربران نیست و به جای صرفه جویی در وقت ،انرژی و هزینه باعث اتلاف  موارد مذکور به همراه اعصاب خردی ،سردرد و… می شود. چراکه یا سرعت آنقدر حلزونی و زجرآور است که برای باز کردن یک صفحه باید جان به لب شوی و یا اینکه قطع و وصل های زیاد، کاربر را از ادامه کار با اینترنت منصرف می کند.
مسایلی همچون موارد مذکور باعث شده است تا کاربران ایرانی استفاده نکردن از اینترنت را به استفاده کردن از این فناوری ترجیح دهند .
اما به راستی با این وضعیت اینترنت چگونه می توان به تحقق دولت الکترونیک ،شهر الکترونیک و خدمات الکترونیک فکر کرد؟ چه رسد به اجرایی شدن آن .!تحقق این شعارها که در حدود پنج سال از آن می گذرد چگونه امکانپذیر است ؟! آیا تنها می توان به  وعده های مسولان که هر روز خبر از افزایش پهنای باند می دهند بسنده کرد ؟!آیا می شود دیگر قطع شدن فیبر نوری به دلیل برخورد با  لنگر کشتی بهانه ای برای قطعی های پی در پی نباشد؟!آیا می شود دیگر فریاد کاربران ایرانی بدلیل مشکلات عدیده اینترنت در کشور به آسمان نرود؟!آیا با وجود این همه شواهد و قراین می توان به برخی از جمله ها مبنی بر نبود متقاضی و نبود ظرفیت ها برای سرعت و افزایش پهنای باند استناد  و یا اعتماد کرد ،چرا که با نگاه بر هر گوشه و کنار می توان کاربران اینترنت را که از سرعت اینترنت گله مند هستند را مشاهده کرد و روز به روز نیزبر تعداد این کاربران ناراضی اضافه می شود .
 بهتر است مسوولان چاره ای برای این مهم بیندیشند چرا که کاربران ایرانی نیز باید همانند دیگر کاربران جهان بتوانند به راحتی و به دور از هر دغدغه با قیمتی مناسب (نه ۱۰ برابر قیمت جهانی) از اینترنت استفاده کنند.
۱۸۲/۱۶۱  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا