ذخیره سردار بالاتر از رونالدو، بیل و زلاتان

روسیه میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ است و به همین دلیل مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه های این کشور سرمایه گذاری عظیمی انجام داده اند تا پای بهترین بازیکنان فوتبال جهان را به پریمیرلیگ روسیه باز کنند. روسیه نیز تلاش می کند ابتدا جواز صعود به جام ملتهای اروپا را کسب کند و سپس در جام …

روسیه میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ است و به همین دلیل مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه های این کشور سرمایه گذاری عظیمی انجام داده اند تا پای بهترین بازیکنان فوتبال جهان را به پریمیرلیگ روسیه باز کنند. روسیه نیز تلاش می کند ابتدا جواز صعود به جام ملتهای اروپا را کسب کند و سپس در جام جهانی بدرخشد. روسیه در مسابقات مقدماتی بعد از اتریش در رده دوم گروهش قرار گرفته و دو امتیاز بیشتر از سوئد کسب کرده است.

بهترین گلزن روسیه در این مسابقات اما یک بازیکن نام آشناست. آرتم زوبا که فصل قبل در روستوف بازی می کرد و در چند بازی ذخیره سردار آزمون بود. زوبا مثل آزمون در نیم فصل دوم لیگ ۲۰۱۵-۲۰۱۴ راهی روستوف شد تا به بقای این تیم کمک کند. او کمتر از آزمون و بوخاروف گل زد و بیشتر یک مهاجم جانشین بود. زوبا اما اکنون برای زنیت توپ می زند و در ۲۷ سالگی بهترین مهاجم تیم ملی روسیه است.


زوبا در مسابقات مقدماتی ۷ گل برای روسیه به ثمر رسانده. با شماره ۲۲ و به عنوان سانترفوروارد. زوبا در برد ۴- صفر مقابل لیختن اشتاین یک گل به ثمر رسانده، تک گل سه امتیازی این تیم را مقابل سوئد و یاران زلاتان ابراهیمویچ زده،یک گل وارد دروازه مولداوی کرده و ۴ گل هم در دیدار برگشت مقابل لیختن اشتاین به ثمر رسانده است.

زوبا با این ۷ گل، عنوان سوم جدول گلزنان مسابقات مقدماتی جام ملتهای اروپا را به صورت مشترک با ادین ژکو از بوسنی، کیل لافرتی از ایرلند شمالی و وین رونی از انگلیس بدست آورده است. زوبا در این جدول بالاتر از مهاجمان سرشناسی چون گرت بیل، کریس رونالدو، زلاتان ابراهیمویچ و دنی ولبک قرار گرفته است.
درخشش زوبا در ترکیب تیم ملی روسیه نشان می دهد که تفاوت میان آزمون و سایر بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران با بازیکنان سرشناس فوتبال جهان آنچنان هم زیاد نیست. بهترین گلزن روسیه در روستوف کمتر از آزمون بازی کرده و حتی از مهاجم ۲۰ ساله تیم ملی گلهای کمتری به ثمر رسانده. حالا پیشنهاد تابعیت فدراسیون فوتبال روسیه به سردار را جدی تر از قبل می گیریم. پیشنهادی که با پاسخ منفی آزمون همراه بود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا