کارگران فاقد هویت و بیمه شناسنامه دار می شوند

محمداسماعیل سعیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه طرح شناسایی  کارگران فاقد شناسنامه موجب بهبود حقوق آنها می شود، ادامه داد: با توجه به اینکه کارگران غیررسمی به دلیل نداشتن شناسنامه کاری از ابتدایی ترین حقوق و مزایای اجتماعی خود محروم هستند و حقوقی کمتر از حداقل میزان تعیین شده از سوی وزارت …

محمداسماعیل سعیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه طرح شناسایی  کارگران فاقد شناسنامه موجب بهبود حقوق آنها می شود، ادامه داد: با توجه به اینکه کارگران غیررسمی به دلیل نداشتن شناسنامه کاری از ابتدایی ترین حقوق و مزایای اجتماعی خود محروم هستند و حقوقی کمتر از حداقل میزان تعیین شده از سوی وزارت کار دریافت می‌کنند لذا اجرای این طرح تاثیر مثبتی در بهبود حقوق دریافتی کارگران بدون بیمه و هویت دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کارفرمایان به خاطر بیمه نکردن کارگران هر ساله با کارگران جدید قرارداد می بندند و هر کارگری که نیاز نداشته باشند را به سهولت اخراج می کنند لذا امیدواریم با اجرای طرح شناسایی کارگران فاقد شناسنامه، مشکلات معیشتی و شغلی آنها بهبود یابد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اجرای کامل طرح شناسایی کارگران فاقد شناسنامه در کشور، تصریح کرد: می توان این طرح را گامی بسیار مثبت و ارزشمند برای ساماندهی کارگران غیررسمی دانست البته به شرطی که این طرح به طور کامل اجرا و در نیمه های راه به فراموشی سپرده نشود.

وی اظهار امیدواری کرد: اگر وزارت کار، سازمان‌های بیمه‌گر و شهرداری با هم همکاری لازم را داشته باشند طرح شناسایی کارگران فاقد شناسنامه به سهولت انجام و اجرا می‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت ایجاد فضاها و اماکن مشخص برای کارگران فصلی، ادامه داد: در صورت ارائه اماکن مشخص به کارگران فصلی می توان گام مهمی در کاهش َآسیب های اجتماعی و اقتصادی این قشر برداشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کارگران قشر زحمتکش کشور هستند لذا ساماندهی آنها باعث می‌شود متحمل فشارها و آسیب های اقتصادی نشوند خوشبختانه با ایجاد و راه‌اندازی سامانه شناسایی کارگران فاقد شناسنامه، بساط فعالیت‌های غیرقانونی کارفرمایان نیز حذف و برچیده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ سال گذشته مقرر شد طرحی در وزارت کار به عنوان شناسایی کارگران فاقد شناسنامه برای بیش از ۶میلیون کارگر بی شناسنامه رقم بخورد که تشکل های کارگری گلایه از عدم همکاری دولت می‌کردند این طرح بالاخره پس از گذشت یک سال به صورت پایلوت در هفته های اخیر در استان خراسان رضوی و شهر مشهد آغاز به کار کرده و پس از آن در یک دوره زمانی یکساله در کل کشور اجرایی خواهد شد./

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا