صادق‌زاده سومین نقره ایران را به ارمغان آورد

به نقل از تسنیم، در چهارمین روز از مسابقات وزنه‌برداری معلولان قهرمانی آسیا در آلماتی قزاقستان بعد از ظهر امروز مسابقات دسته ۱۰۷ کیلوگرم مردان برگزار شد و علی صادق‌زاده از کشورمان که رکورددار آسیا نیز است به رقابت با ۵ وزنه‌بردار دیگر از کشورهای یونان، آذربایجان، اردن، چین و مالزی پرداخت. صادق‌زاده در این …

به نقل از تسنیم، در چهارمین روز از مسابقات وزنه‌برداری معلولان قهرمانی آسیا در آلماتی قزاقستان بعد از ظهر امروز مسابقات دسته ۱۰۷ کیلوگرم مردان برگزار شد و علی صادق‌زاده از کشورمان که رکورددار آسیا نیز است به رقابت با ۵ وزنه‌بردار دیگر از کشورهای یونان، آذربایجان، اردن، چین و مالزی پرداخت.

صادق‌زاده در این رقابت موفق شد با رکورد ۲۳۴ کیلوگرم و پایین‌تر از نماینده آذربایجان به مقام نایب قهرمانی دست یابد. نماینده کشورمان همچنین توانست رکورد قبلی آسیا را که با ۲۳۲.۵ کیلوگرم در اختیار خودش بود، ارتقا بدهد.

او در نخستین تلاش خود به راحتی موفق به مهار وزنه ۲۲۸ کیلوگرمی شد، در تلاش دوم وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی را بالای سر نگه داشت و در تلاش سوم نتوانست در مهار وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی موفق عمل کند.

در این دسته «احسان حسینوف» از آذربایجان با ۲۴۲ کیلوگرم قهرمان شد و «پاولوس مامالوس» از یونان با ۲۳۳ کیلوگرم در رده سوم ایستاد. نمایندگان چین، اردن و مالزی نیز در رتبه‌های چهارم تا ششم قرار گرفتند.

صادق‌زاده همچنین پنجمین مدال‌آور ایران در مسابقات وزنه‌برداری معلولان قهرمانی آسیا لقب گرفت. پیش از این امیر جعفری و مجید فرزین به مدال طلا و نادر مرادی و حامد صلحی‌پور به مدال نقره دست یافته بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا