بررسی فنی گوشی اکسپریا + Z3 سونی

به گزارش خبرنگار موبنا، در واقع سونی در اطراحی و تولید این گوشی ابداع چندانی از لحاظ طراحی به خرج نداده است و به همین دلیل این گوشی با نام اکسپریا Z3+ روانه بازارهای جهانی شده است. ضخامت و وزن Sony Xperia Z3+ dual نسبت به Z3سری قبلی خود یعنی Z3 کمتر شده به طوری …

sony-xperia-z4-2Sony-Xperia-Z3-Plus-E6553-Xperia-Z3-Plus-Dual-SIM-E6533-349x218_c
به گزارش خبرنگار موبنا، در واقع سونی در اطراحی و تولید این گوشی ابداع چندانی از لحاظ طراحی به خرج نداده است و به همین دلیل این گوشی با نام اکسپریا Z3+ روانه بازارهای جهانی شده است.
ضخامت و وزن Sony Xperia Z3+ dual نسبت به Z3سری قبلی خود یعنی Z3 کمتر شده به طوری که بخش رویی و پشتی گوشی را شیشه پوشش داده است.
طراحی
از امکانات ظاهری گوشی Sony Xperia Z3+ dual، می توان به قاب گوشی فلزی اشاره کرد که بلندگوها نیز به صورت نوارهای کوچکی از بالا تا پایین گوشی کشیده شده است.
دوربین در سمت چپ لوگوی سونی روی حاشیه بالایی و سنسورها قرار دارد.
ورودی پورت سیمکارت اکسپریا Z3+، روی لبه سمت چپ گوشی قرار گرفته و برای شارژ کردن دستگاه باید کانکتور را به درگاه microUSB که روی لبه پایینی قرار گرفته متصل کرد.
برخلاف Z3 پورت میکرو USB هیچ درپوشی ندارد زیرا سونی موفق شده این پورت را بدون نیاز به درپوش در مقابل نفوذ آب مقاوم کند.
صفحه نمایش و دوربین
سونی در Sony Xperia Z3+ dual از دوربین ۷/۲۰ مگاپیکسلی بهره برده که تصاویری شارپ ارایه می‌‌دهد و زمانی که زاویه‌ای عکس به گونه‌ای است که نور روبه‌روی سوژه قرار دارد، می‌توان تصاویر بهتری ثبت کرد.
با این گوشی می‌توان تصاویر ویدیویی با وضوح ۴K ضبط کرده و در این ویدیوها همه جزییات را به نمایش گذاشت.
این گوشی دارای دوربین ثانویه ۱/۵ مگاپیکسلی است و قابلیت HDR به دوربین جلو اضافه شده تا رنگ‌ها شارپ‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند.
Z3+ دارای نمایشگر ۲/۵ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۴۲۴ پیکسل در اینچ است. سونی در این گوشی از فناوری‌های Triluminos و Live Colour LED استفاده کرده تا طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها را به صورت زنده و درخشان نمایش دهد.کیفیت و حجم صدای خروجی در این گوشی هوشمند هم رضایت‌بخش است.
امکانات سخت افزاری
اکسپریا Sony Xperia Z3+ dual به پردازنده ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۸۱۰ با چهار هسته پردازشی ۵/۱ گیگاهرتز و چهار هسته ۲ گیگاهرتز مجهز شده و از پردازشگر گرافیکی Adreno 430 بهره می برد و انتظار می‌رود توان مصرفی این پردازنده نسبت به نسخه قبلی بهتر شود.+Z3 تنها در یک مدل ۳۲ گیگابایتی روانه بازار شده، اما قابلیت ارتقای حافظه با استفاده از کارت microSD وجود دارد.
سونی درگوشی اکسپریا Sony Xperia Z3+ dual از باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۲۹۳۰ میلی‌آمپرساعت بهره برده و اگرچه این گوشی نسبت به Z3 باتری کوچک‌تری دارد، اما سونی ادعا می‌کند که به دلیل اعمال برخی بهینه‌سازی‌ها عمبر باتری کاهش پیدا نکرده است.
با همه ویژگی‌های خوبی که گوشی Sony Xperia Z3+ dual دارد، اما نقاط ضعفی هم دارد. بدنه گوشی بسیار صاف است به طوری که امکان لیز خوردن آن وجود دارد.از سوی دیگر عمر باتری گوشی هم به دلیل کاهش ظرفیت آن کم شده است.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا