محصص: برانکو باید نتایج بهتری بگیرد

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از ایسنا مرتضی محصص با اشاره به چالش‌های پیش‌روی فوتبال ایران از حق‌پخش به عنوان یکی از اساسی‌ترین این معضلات یاد کرد و افزود: فدراسیون برای حل مشکل حق پخش تلویزیونی باید با صداو سیما تعامل داشته باشد. اخیرا جلسه‌ای برگزار شد که کامل نبوده است، چون که …

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از ایسنا مرتضی محصص با اشاره به چالش‌های پیش‌روی فوتبال ایران از حق‌پخش به عنوان یکی از اساسی‌ترین این معضلات یاد کرد و افزود: فدراسیون برای حل مشکل حق پخش تلویزیونی باید با صداو سیما تعامل داشته باشد. اخیرا جلسه‌ای برگزار شد که کامل نبوده است، چون که برخی از مسئولین صدا و سیما در آن شرکت نکردند. فدارسیون باید پیگیر این مساله باشد. اگر بخواهیم استانداردهای بین‌المللی داشته باشیم باید وضعیت حق پخش تلویزیونی مشخص شود.

وی ادامه داد: یک واقعیت است که بدون داشتن بودجه مالی کافی هیچ لیگی نمی تواند سرانجامی داشته باشد. سازمان لیگ و فدراسیون هر دو در تلاش هستند تا این مشکل را حل کنند سال گذشته گفت‌وگویی داشتند اما با یک یا دو جلسه این مساله حل نمی شود.

محصص افزود: سال مهمی در پیشرو داریم و تیم ملی در آستانه ورود به جام جهانی است و لیگ در این رابطه از اهمیت زیادی برخوردار است که تیم های امید نوجوانان جوانان و بزرگسالان از آن تشکیل می شود. باید صاحب لیگی با سازمان دهی بهتر و بودجه بیشتر شویم.

وی در ادامه تغییر در نیمکت سرمربیگری تیم‌ها را نیز امری عادی دانست و گفت: در همه لیگ‌های دنیا این امر وجود دارد. اگر تیم‌های بزرگ از مربیان کار کشته‌تر استفاده کنند این تغییرات می‌تواند خوب باشد.

این کارشناس ادامه داد: به دلیل نتابج خوبی که با مربیان داخلی نگرفتیم از مربیان خارجی استفاده کردیم که برخی ها همچون اولیویرا از محبوبیت زیادی برخوردارند و شاید تغییر آن ها مشکل باشد، اما برانکو و اسکووچیچ ناچارند باید نتایج بهتری بگیرند. از طرفی ما صاحب مربیان جوانی هستیم که بسیار آماده هستند و باید به آن‌ها فرصت داد. چرخه مربیگری که در لیگ وجود داشته است هیچ کمکی به لیگ نکرد و می‌توان امیدوار بود که از این جوانان آماده استفاده کنند.

او درباره استفاده از بازیکنان جوان در لیگ گفت: در همه جای دنیا این چنین است و به نسل آینده خود فرصت می دهند. کی روش نیز از جوانگرایی در لیگ بهره برد. حضور این بازیکنان به فوتبال ما کمک می‌کند و می توانند سالیان سال در تیم ملی حضور داشته باشند.

محصص شرایط سخت افزاری لیگ را نگران کننده بیان کرد و گفت: استادیوم ها، استاندارد بین المللی ندارند و وضعیت زمین خوب نیست. ما باید صاحب الگو باشیم به طور مثال ژاپن از همه برتر است و لیگ پیشرفته ای دارد و می توان از این لیگ الگو برداری کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا