تمام دانشگاه های کیش از اینترنت پر سرعت بهره مند هستند

“ذرغام غلامی” روز پنجشنبه در حاشیه همایش های سیستم های اطلاعاتی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: بهینه سازی شماره اول برای پوشش دهی بهتر در جزیره کیش از دیگر برنامه های اداره مخابرات این جزیره است.وی با اشاره به اینکه بستر بسیار مناسب برای توسعه آی تی در این جزیره وجود دارد، …

“ذرغام غلامی” روز پنجشنبه در حاشیه همایش های سیستم های اطلاعاتی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: بهینه سازی شماره اول برای پوشش دهی بهتر در جزیره کیش از دیگر برنامه های اداره مخابرات این جزیره است.
وی با اشاره به اینکه بستر بسیار مناسب برای توسعه آی تی در این جزیره وجود دارد، گفت: ۶۵ کیلومتر فیبر نوری دور تا دور جزیره را پوشش می دهد که امکان دسترسی برای تمام ادارات ، نهادها، ارگان های دولتی و دانشگاه های کیش را برای دسترسی به شبکه اطلاعاتی فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه پهنای باند بسیار وسیع در جزیره کیش وجود دارد، گفت: در حال حاضر امکان واگذاری ۲۵۰ مگابیت اینترنت وجود دارد که تا چند روز آینده این ظرفیت به ۴۰۰ مگابیت می رسد.
به گفته رییس اداره مخابرات کیش برای قطع نشدن اینترنت در جزیره کیش برنامه هایی همچون سوئیچ های جدید در دست اقدام که برای نصب و راه اندازی آن مذاکراتی در حال انجام است.
به گفته وی دسترسی عموم مردم و موسسات جزیره کیش به سرویس های مخابراتی به صورت به روز از دیگر برنامه های اداره مخابرات کیش است.
رییس اداره مخابرات کیش در خصوص واگذاری های تلفن ثابت در این جزیره گفت: در حال حاضر تنها حدود ۱۰ درصد مردم جزیره کیش از امکانات خط تلفن ثابت بی بهره هستند و ۹۰ درصد آنها به تلفن ثابت دسترسی دارند.
غلامی یادآور شد: تا پایان امسال ۲۳ هزار مشترک تلفن ثابت خواهیم داشت که با واگذاری ۷هزار شماره دیگر در سال آینده تعداد مشترکان به ۳۰ هزار مشترک ثابت می رسد.
وی ادامه داد: کارهای عملیاتی توسعه شبکه تلفن ثابت انجام شده و فقط واگذاری آنها به عموم مردم باقی مانده است.
رییس اداره مخابرات کیش با تاکید بر اینکه واگذاری تلفن ثابت برای استفاده مردم در اولویت قرار دارد گفت: برای پوشش شبکه تلفن به وسیله فیبر نوری ، کمتر از یک کیلومتر از کابل مسی استفاده شده است.
همایش بین المللی فناوری اطلاعات “کانفنیس” روز چهارشنبه نوزدهم اسفند ماه در کیش آغاز به کار کرد و امروز پایان یافت.
در این همایش دو روزه که از سوی کمیته علمی سیستم های اطلاعاتی یونسکو و با همکاری دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی ایران برگزار شد ۲۵۰ کارشناس ارشد از کشورهای مختلف شرکت کرد بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا