تجهیزات نامرغوب چینی در شبکه تلفن همراه استفاده نمی شود

داوود زارعیان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا درباره برخی اظهارات در مورد ورود تجهیزات نامرغوب و بدون کیفیت چینی در شبکه تلفن همراه کشور ، اظهار داشت: یکی از نکات مهم در حوزه تجهیزات مخابراتی، استاندارد است. معمولا در شبکه ها از تجهیزات دارای استاندارد استفاده می شود و تجهیزات بدون استاندارد از سوی …

داوود زارعیان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا درباره برخی اظهارات در مورد ورود تجهیزات نامرغوب و بدون کیفیت چینی در شبکه تلفن همراه کشور ، اظهار داشت: یکی از نکات مهم در حوزه تجهیزات مخابراتی، استاندارد است. معمولا در شبکه ها از تجهیزات دارای استاندارد استفاده می شود و تجهیزات بدون استاندارد از سوی هیچ کشوری خریداری نمی شود. ممکن است برخی تجهیزات که در شبکه تلفن همراه وجود دارد، قدیمی باشد. اما این به معنای غیر استاندارد بودن نیست .
زارعیان با بیان اینکه ورود کالاهای مخابراتی نامرغوب و غیراستاندارد از کشور چین به کشورمان اصلا درست نیست، گفت: محصولات مخابراتی چین در بخش تلفن همراه، ثابت و دیتا در بیش از ۱۲۰ کشور جهان استفاده می شود و تولیدکنندگان این کشور در بسیاری از کشورها نمایندگی دارند.
وی اضافه کرد: شرکت های چینی در سال ۲۰۰۹ حدود ۴۰ میلیارد دلار صادرات تجهیزات مخابراتی داشته اند که یک دهم این مقدار هم مربوط به کشور ما نبوده است. پس نمی توان گفت تجهیزات چینی مشکل اختلالات شبکه تلفن همراه کشور است.
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در مورد استفاده از تجهیزات تولید داخل در شبکه تلفن همراه معتقد است این تجهیزات با رعایت نکات لازم استاندارد سازی در شبکه استفاده خواهد شد.
زارعیان توسعه شبکه، وجود بار ترافیکی در برخی از مناطق و وضعیت جغرافیایی شهر تهران را از جمله دلایل اختلالات این شبکه عنوان کرد و افزود: مخابرات درصدد حل این مشکلات است.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا