معاون وزیر: دولت دهم، دولت الکترونیک است

به گزارش ایرنا،”عبدالمجید ریاضی”روزدوشنبه در مراسم آغاز طرح کارت ملی هوشمند در تالار معصومیه استانداری قم افزود: این طرح با عزم و جزم دولت شکل گرفت که در شش مولفه اساسی و راهبردی در مبحث فناوری اطلاعات مورد توجه است.وی توسعه ، سلامت و رفاه، تجارت و بانکداری، فرهنگ ایرانی و اسلامی در فضای مجازی، …

به گزارش ایرنا،”عبدالمجید ریاضی”روزدوشنبه در مراسم آغاز طرح کارت ملی هوشمند در تالار معصومیه استانداری قم افزود: این طرح با عزم و جزم دولت شکل گرفت که در شش مولفه اساسی و راهبردی در مبحث فناوری اطلاعات مورد توجه است.
وی توسعه ، سلامت و رفاه، تجارت و بانکداری، فرهنگ ایرانی و اسلامی در فضای مجازی، زیرساخت فناوری اطلاعات و امنیت در فضای فناوری اطلاعات در دولت الکترونیک را از مولفه های اساسی در این سند راهبردی ذکر کرد.
وی افزود: این امر و تکمیل و موفقیت آن نیازمند همکاری و یاری مدیران دستگاه ها و سازمان های دولتی است تا زمینه رغبت بیشتری برای اجرای طرحهای دیگر در قم فراهم شود.
ریاضی بااشاره به اینکه قم ام القری جهان اسلام بوده و چشم همه جهانیان و مسلمانان جهان به این استان است، گفت: قم باید از لحاظ فناوری اطلاعات به جایگاه قابل قبولی دست یابد تا به الگویی برای دیگر استان های کشور تبدیل شود.
وی ایجاد و راه اندازی بزرگترین شبکه مخابراتی و ارتباطی مترواترنت که در سطح کشور بی نظیر است را زمینه مناسبی برای اجرا و آغاز طرح کارت ملی هوشمند ذکر کرد.
وی میزان کمک وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات را به استان قم درراستای راه اندازی شبکه مترواترنت ۵۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این وزارتخانه برای طرح کارت ملی هوشمند نیز به این استان ۵۰ میلیارد ریال کمک کرده است.
ریاضی، شاخص توسعه فناوری اطلاعات ایران را در سطح جهان ۲/۹۴ ذکر کرد و افزود: بر طبق سند توسعه این میزان باید تا پایان برنامه پنجم به ۶/۲۲ در دنیا برسد.
وی اظهار داشت: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید ۱۰۰ درصد مردم دارای کارت ملی هوشمند شوند و دستگاه هایی که از لحاظ کاری نزدیک به هم هستند ارتباطشان کاملا الکترونیکی باشد.
وی اضافه کرد:بر این اساس باید۷۰ درصد آموزشهای سازمانی، ۳۰ درصد آموزشهای متوسط و عالی، ۸۰ درصد پرداختها، ۲۰ درصد تجارت داخلی و۳۰ درصد تجارت خارجی و ۷۰ درصد تعاملات مردم با دستگاه ها به صورت الکترونیکی انجام شود.
ریاضی در پایان تاکید کرد: مدیران دستگاه ها باید بخشی از اعتبارات موجود خود را به این امر و تحقق این طرح اختصاص دهند چرا که این امر موجب افزایش سرعت، دقت، فراهم شدن انضباط و عدالت اجتماعی و صرفه جویی در هزینه و وقت می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا