خدمات انفورماتیک رتبه سوم پژوهش‌های توسعه‌ای جشنواره خوارزمی را کسب کرد

به گزارش  سازمان خبری موبنا  این موفقیت در پی طراحی و ساخت پایانه های ماهواره‌ای سرعت بالا با تکنولوژی DVB/RCS و پشتیبان زمینی VNB حاصل شده است.  با توجه به عمر محدود تکنولوژی در عرصه مخابرات و نیازهای روز افزون ومتنوع کاربران و هم چنین گسترش شبکه های مخابراتی به سمت استفاده از پروتکل IP …

به گزارش  سازمان خبری موبنا  این موفقیت در پی طراحی و ساخت پایانه های ماهواره‌ای سرعت بالا با تکنولوژی DVB/RCS و پشتیبان زمینی VNB حاصل شده است.
 با توجه به عمر محدود تکنولوژی در عرصه مخابرات و نیازهای روز افزون ومتنوع کاربران و هم چنین گسترش شبکه های مخابراتی به سمت استفاده از پروتکل IP ، مساله توسعه های آینده زیرساخت مخابراتی شبکه بانکی در سال ۱۳۸۴ مورد توجه قرار گرفت و بر این اساس طرح ارائه شده این شرکت در جشنواره در برنامه فعالیت های گروه تحقیقات و پشتیبانی قرار گرفت.
 این طرح شامل دو بخش است: یکی پایانه ماهواره ای سرعت بالا (به نام AryaSat) که در آینده به جای پایانه های فعلی در شبکه بانکی استفاده خواهد شد و دیگری دستگاه VNB که امکان استفاده از شبکه زمینی ( شبکه مخابرات کشور) را فراهم می کند.
با استفاده از این دو دستگاه در شعبه بانک می توان از شبکه ماهواره ای اختصاصی یا شبکه زمینی برای برقراری ارتباط بین شعبه و مرکز استفاده کرد و بدین ترتیب ماندگاری سرویس بانکی را افزایش داد.
طراحی و ساخت پایانه ماهواره ای سرعت بالا با استفاده از تکنولوژی روز مخابرات ماهواره‌ای انجام شده و هم اکنون به مرحله تولید رسیده است. افزون بر این دستگاه VNB در بیش از ۳۵۰۰ شعبه بانک های بزرگ نصب شده و در دست بهره برداری می باشد و به زودی در سایر شعب این بانک ها نصب خواهد شد. هم چنین اخذ تأییدیه از مراجع بین المللی در دست انجام است.
 پیش از این نیز شرکت خدمات انفورماتیک در دوره‌ پانزدهم جشنواره خوارزمی برای پایانه‌های VSAT مدل ۷۰۰۰ موفق به کسب جایزه برتر تحقیقات توسعه‌ای شده بود.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا