نمی توان از اثرات منفی تلفن همراه چشم پوشی کرد

علی مطهری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه تکنولوژی های جدید که روز به روز بر تعداد قابلیت ها و سرویس های آن افزوده می شود، با خود تبعات مثبت و منفی به همراه می آورد، اظهار داشت: این موضوع در مورد تلفن همراه و سرویس های مرتبط با آن …

علی مطهری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه تکنولوژی های جدید که روز به روز بر تعداد قابلیت ها و سرویس های آن افزوده می شود، با خود تبعات مثبت و منفی به همراه می آورد، اظهار داشت: این موضوع در مورد تلفن همراه و سرویس های مرتبط با آن نظیر پیام کوتاه ،MMS  ، GPRS  و سایر موارد مشابه مصداق دارد.
وی گفت: بسترهای فرهنگ سازی برای استفاده از تلفن همراه دارای زوایا و جنبه های گسترده است که نه تنها به عنوان وظیفه عمومی تمامی سازمان و نهادها محسوب می شود ، بلکه برخی سازمان ها به صورت مستقل و جداگانه به عنوان یکی از اصلی ترین وظایف خود در زمینه استفاده از تلفن همراه در تمامی ابعاد اجتماعی ، ارتباطی، فرهنگی افراد جامعه باید اقدام به فرهنگ سازی کنند. امروزه این وسیله تبدیل جزیی از زندگی افراد شده که تفکیک آن به سختی انجام می شود.
مطهری افزود: تک تک افراد جامعه به صورت خودجوش برای ارتقاء فرهنگ استفاده از این وسیله ارتباطی  گام برداشته و اقداماتی را انجام داده اند.
وی استفاده از تلفن همراه را موثر در گسترش انزواطلبی افراد جامعه امروزی دانست و تصریح کرد: متاسفانه یکی از آفت های تکنولوژی افزایش فاصله های بین افراد جامعه و کاهش ارتباطات چهره به چهره  است. باید از طریق فرهنگ سازی تا حد بالایی برای حل این چالش اجتماعی اقداماتی را انجام داد.
رییس کمیته مخابرات مجلس، مسائل اقتصادی را در زمینه کاهش تماس های چهره به چهره بی تاثیر ندانست و گفت: علاوه بر رواج گسترده تلفن همراه بین افراد جامعه مشکلات اقتصادی باعث دوری افراد شده است. در گذشته هزینه های زندگی تا این میزان بالا نبود ، به همین دلیل امروزه افراد پیش از گذشته به تلفن همراه برای برقراری ارتباط رو آورده اند.
مطهری گفت: موبایل به نوعی دروازه ورود به جامعه مجازی است. به دلیل پیچیدگی های  گسترده روابط اجتماعی و اداری باید استفاده از این وسیله را مغتنم شمرد، از فرصت هایی که توسط آن ایجاد می شود، استفاده و برای تهدیدهای آن چاره اندیشی کرد تا فرصت های پیش رو را از دست ندهیم .
 ۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا