همراه اول در دولت همراه دنبال فراهم سازی زیرساخت هاست

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ، در این کنفرانس که با پیام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد، مهندس رسول سرائیان مشاور ارشد مدیرعامل همراه اول ضمن ایراد سخنرانی، مهم ترین وظیفه این شرکت را فراهم سازی زیرساخت های دولت همراه دانست و گفت: …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ، در این کنفرانس که با پیام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد، مهندس رسول سرائیان مشاور ارشد مدیرعامل همراه اول ضمن ایراد سخنرانی، مهم ترین وظیفه این شرکت را فراهم سازی زیرساخت های دولت همراه دانست و گفت: اولین سرویس مبتنی بر دیتا که همراه اول عرضه کرد، سرویس پیامک بود که در سال ۱۳۸۰ راه اندازی شد. وی گام بعدی را ارتقاء سیستم به نسل ۲.۵ و اتصال مراکز استان ها و برخی شهرهای بزرگ به سرویس GPRS دانست.
سرائیان اظهار داشت: در دولت همراه ما فقط فراهم سازی زیر ساخت ها را بر عهده داریم و البته به دنبال آن هستیم که با مشارکت دولت و بخش های دیگر به این مهم دست یابیم.
وی افزود: ما به این تجربه رسیده ایم که از طرف مردم پتانسیل پذیرش فناوری های الکترونیک و همراه وجود دارد. ما از معدود اپراتورهایی هستیم که ۱۶ میلیون مشترک دائمی (Post paid) داریم. در گذشته بسیاری از پرداخت ها حضوری بود که برای مردم و بانک ها وقت گیر بود؛ از فرورین ماه سال گذشته که زیر ساخت های پرداخت غیرحضوری را مهیا کردیم، به صورت چشم گیری مردم استقبال کردند، به طوری که در آخرین دوره پرداخت ها، ۵.۵ میلیون نفر از مشترکان ما صورت حساب خود را به صورت غیرحضوری پرداخت کردند.
سرائیان تصریح کرد: تلاش داریم پرداخت های غیرحضوری را به ۱۴-۱۳ میلیون برسانیم، ولی این کار جز با همکاری نهادهای دیگر امکان پذیر نمی باشد.
وی گفت: ما باید از تجربیات جهان در این زمینه استفاده کنیم. زیرا این حوزه ها زمینه های توسعه ی کشور را فراهم می آورد.
گفتنی است در نخستین کنفرانس ملی دولت همراه که به مدت ۲ روز در مشهد مقدس برگزار می شود، ۱۶ مقاله برتر در خصوص دولت همراه در قالب ۴ پنل تخصصی ارائه می شود.
همچنین همزمان با این کنفرانس، نمایشگاهی از دست آوردهای شرکت های مرتبط با دولت همراه، دایر است که همراه اول به همراه همکاران پروژه های تحقیقاتی خود (دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، تربیت مدرس، امیرکبیر و علم و صنعت) در آن حضور دارد.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا