فناوری اطلاعات ابزاری برای موفقیت طرح تحول اقتصادی است

دکتر جمشید پژویان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا ، با بیان اینکه طرح تحول اقتصادی سیاستی است که ابزار فناوری اطلاعات رمز موفقیت آن خواهد بود، اظهار داشت: فناوری اطلاعات در طرح هدفمند کردن یارانه ها نقش بسیار مثبتی خواهد داشت .این اقتصاددان گفت: فناوری اطلاعات باید بصورت برابر در اختیار متقاضیان …

دکتر جمشید پژویان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا ، با بیان اینکه طرح تحول اقتصادی سیاستی است که ابزار فناوری اطلاعات رمز موفقیت آن خواهد بود، اظهار داشت: فناوری اطلاعات در طرح هدفمند کردن یارانه ها نقش بسیار مثبتی خواهد داشت .
این اقتصاددان گفت: فناوری اطلاعات باید بصورت برابر در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا نظام مالیاتی کشور تغییر کند.
وی ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای ایجاد موفقیت نظام مالیاتی بسیار موثر عنوان کرد و افزود: فناوری اطلاعات ابزاری برای شفاف سازی فضای اقتصادی کشور است.
دکتر پژویان معتقد است فناوری اطلاعات باید از هیبت یک کالای لوکس خارج شود و به شکل فعال و هدفمند به عنوان یکی از ابزارهای موفقیت طرح های اقتصادی در بیاید.
به گزارش موبنا در طرح تحول اقتصادی که توسط دولت به مجلس ارائه شده، اصلاح نظام مالیاتی در دو سطح “سیاست” و “اجرا” دنبال می شود و توسعه پایگاه اطلاعات مودیان ، اصلاح فرآیندها و تامین زیرساخت های سخت افزاری و ارتباطات از زمره اقدامات برای افزایش کارایی اجرایی نظام مالیاتی است.
پیاده سازی قانون مالیات بر ارزش افزوده و تدوین لوایح برای گسترش پایه های جدید مالیاتی و تعدیل های لازم با توجه به برنامه تحولات اقتصادی در راستای ارتقای سیاست مالیاتی هستند.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا