امارات و عراق مرز اصلی ورود گوشی‌های قاچاق به کشور

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، در حال حاضربیشتر گوشی ها عرضه شده در بازار تلفن همرا کشور از کشورهای همسایه امارات  و عراق  توسط فعالان غیر قانونی وارد بازار می شود.به موجب همین امر بیش از ۹۵ درصد از سهم بازار تلفن همراه به گوشی های قاچاق که از طریق مبادی غیرقانونی وارد بازار …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، در حال حاضربیشتر گوشی ها عرضه شده در بازار تلفن همرا کشور از کشورهای همسایه امارات  و عراق  توسط فعالان غیر قانونی وارد بازار می شود.
به موجب همین امر بیش از ۹۵ درصد از سهم بازار تلفن همراه به گوشی های قاچاق که از طریق مبادی غیرقانونی وارد بازار می شود اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت ارکان ارتباطات  عرضه کننده رسمی گوشی های نوکیا دراین باره گفت:  افزایش بی رویه واردات غیرقانونی گوشی تلفن همراه از مبادی مرزی جایی برای فعالیت نمایندگان قانونی این کالای ارتباطی باقی نمی ماند.
“محمود بهجت اردکانی” افزود: در حال حاضر اکثر گوشی ها عرضه شده در بازار تلفن همرا کشور از کشورهای همسایه عراق و دبی توسط فعالان غیر قانونی وارد بازار می شود که به موجب همین امر تنها ۵ درصد کل سهم بازار تلفن همراه کشور در اختیار نمایندگان قانونی قرار گرفته است و امکان رقابت بین فعالان قانونی و غیرقانونی وجود ندارد.
در همین حال یکی از کارشناسان حوزه بازار تلفن  همراه معتقد است: در صورت استمرار شرایط فعلی بازار تلفن  همراه مبنی بر ورود بی رویه گوشی های قاچاق به کشور و عدم برخورد با قاچاقچیان این کالای ارتباطی تمامی شرکت های قانونی دچار ضررو زیان های هنگفتی خواهند شد.
“علی رحمتی” تعرفه بالا واردات گوشی تلفن همراه را از دلایل اصلی قاچاق گوشی عنوان کرد و افزود:تعرفه ۲۵ درصدی همراه اول به همراه  سه درصد مالیات بر ارزش افزوده، دلیل اصلی قاچاق و حضور کمرنگ شرکت های واردکننده این کالای ارتباطی شده است.
در این میان یکی دیگر از واردکنندگان قانونی ادامه داد: نبود نظارت بر فروشگاه های عرضه کننده گوشی های قاچاق و تمایل مشتریان برای خرید این نوع گوشی ها باعث شده تا بیش از ۹۵ درصد از سهم بازار در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گیرد.
۱۲۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا