تمامی گذرنامه ها از سال۲۰۱۰ به شکل الکترونیکی تبدیل می شود

سعید سید آقا بنی هاشمی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت : گذرنامه های الکترونیکی به صورت نوشتاری نبوده و مشخصات و اطلاعات فرد داخل یک چیپ قرار گرفته و در جلد گذرنامه جای می گیرد.وی با بیان اینکه الکترونیکی شدن تمامی گذرنامه ها در سال آینده  خواهد بود، گفت: طرح …

سعید سید آقا بنی هاشمی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت : گذرنامه های الکترونیکی به صورت نوشتاری نبوده و مشخصات و اطلاعات فرد داخل یک چیپ قرار گرفته و در جلد گذرنامه جای می گیرد.
وی با بیان اینکه الکترونیکی شدن تمامی گذرنامه ها در سال آینده  خواهد بود، گفت: طرح تبدیل گذرنامه های عادی به گذرنامه های الکترونیکی توسط دو وزارت خانه ها کشور و امور خارجه انجام می شود و مراحل فنی آن در حال انجام است.
به گفته سید آقا بنی هاشمی،  تقریبا از ماه اکتبر سال ۲۰۱۰ ، هیچ گذرنامه نوشتاری مورد قبول نخواهد بود درتمامی کشورها باید گذرنامه های افراد را به گذرنامه الکترونیکی تبدیل کنند.هیچ کشوری پس از این تاریخ نمی تواند گذرنامه های عادی را قبول کند.
وی خاطر نشان کرد: گذرنامه های الکترونیکی از لحاظ امنیت در جایگاه بالایی قرار دارد و غیر قابل جعل است.
رییس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی اعلام کرده بود که در صورتی بودجه گذرنامه الکترونیک واگذار و تجهیزات و امکانات برای چاپ گذرنامه الکترونیکی فراهم شود، نیروی انتظامی آمادگی دارد از ابتدای سال آینده گذرنامه الکترونیکی را جایگزین گذرنامه های فعلی کند.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا