هدفمند کردن یارانه ها تیر خلاص به بازار تلفن همراه

اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها بر توان خرید مردم در تمامی بخش های زندگی و کالاهای مصرفی تاثیر می گذارد.حوزه گوشی تلفن همراه نیز از این قاعده مستثنا نیست . به اعتقاد کارشناسان با اجرای این قانون ، بازار برندهای معتبر از بین خواهد رفت و تنها گوشی های ارزان قیمت چینی مورد استقبال …

اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها بر توان خرید مردم در تمامی بخش های زندگی و کالاهای مصرفی تاثیر می گذارد.حوزه گوشی تلفن همراه نیز از این قاعده مستثنا نیست . به اعتقاد کارشناسان با اجرای این قانون ، بازار برندهای معتبر از بین خواهد رفت و تنها گوشی های ارزان قیمت چینی مورد استقبال عموم مردم قرار خواهد گرفت.
استقبال از گوشی های ارزان قیمت با وجود اجرایی شدن طرح هدفمند کردن یارانه ها از آن جهت اهمیت دارد که دیگر مشترکان تلفن همراه نمی توانند به دلخواه به انتخاب گوشی هایی که از میانگین قیمت متوسط برخوردار هستند بپردازند و مجبورند که از گوشی های ارزان قیمت استفاده کنند . در همین حال تقاضا برای خرید سیمکارت های اعتباری ارزان قیمت نیز افزایش می یابد . در پی آن باید شاهد افزایش تقاضا برای گوشی های ارزان قیمت که در این صورت به نظر می رسد قیمت گوشی های ارزان قیمت  افزایش یابد.
نمایندگان قانونی شرکت های واردکننده گوشی معتقدند در هفت ماه گذشته بازار گوشی تلفن همراه با تاثیر از کاهش تقاضا روزهای سرد و کم رونقی را سپری کرده که با اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها و استمرار کاهش تقاضا برای این کالای ارتباطی ، شاهد خروج بسیاری از فعالان اقتصادی در این حوزه خواهیم شد.
مدیرعامل شرکت “نامداران ارتباطات همراه ” در این باره می گوید در پی حذف یارانه ها ، میزان
تقاضا برای گوشی های ارزان قیمت افزایش می یابد و بازار گوشی با برندهای معتبر بیش از گذشته با بی رونقی روبرو خواهد شد.
“پدارم الیکایی” افزود: از اواخر سال گذشته تقاضای گوشی هایی با بهای ۳۰ تا ۱۰۰ هزارتومان  افزایش یافته و بازار گوشی های گران قیمت که با افت چشمگیر تقاضا روبرو شده روزهای بی رونق تری را نسبت به گذشته سپری می کنند.
۱۲۹/۱۵

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا