ناشران از سرعت فروش کتابخوان های الکترونیکی نگرانند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، با افزایش محبوبیت دستگاه های کتابخوان الکترونیکی در میان کاربران، نگرانی ناشران افزایش یافته است.ناشران کتاب های کاغذی پیش بینی می کنند با افزایش و تنوع دستگاه های کتابخوان، کتاب های کاغذی نسخ شوند و مردم به سراغ کتاب های کاغذی نروند که به این …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، با افزایش محبوبیت دستگاه های کتابخوان الکترونیکی در میان کاربران، نگرانی ناشران افزایش یافته است.
ناشران کتاب های کاغذی پیش بینی می کنند با افزایش و تنوع دستگاه های کتابخوان، کتاب های کاغذی نسخ شوند و مردم به سراغ کتاب های کاغذی نروند که به این ترتیب احتمال منسوخ شدن این صنعت وجود خواهد داشت.
ابزارهایی چون کیندل آمازون و دستگاه جدید Barnes & Noble با قیمت ۲۵۹ دلار درصدد افزایش میزان فروش دستگاه های خود در طول تعطیلات کریسمس هستند.
به گفته کارشناسان این صنعت، بعضی از این دستگاه ها هنوز به شکل نامطلوبی با تاکتیک های کتاب کاغذی و نداشتن عملکردهای چندمنظوره فناروی های پیشرفته تر همچون گوشی های هوشمند مقایسه می شوند.
فورستر پیش بینی می کند فروش دستگاه های کتابخوان الکترونیکی تا پایان سال جاری میلادی به ۳ میلیون دستگاه برسد.
کتابخوان های جدیدی که به تازگی روانه بازار می شوند امکان ذخیره هزاران کتاب قابل دانلود را در یک زمان و اجازه دسترسی به وب سایت ها، روزنامه ها و مجلات را به کاربران می دهند.
اگر چه بسیاری از کارشناسان این دستگاه ها را ستایش می کنند اما این فناوری ها هنوز هم با کمبودها و نقص هایی همراه هستند که از آن جمله می توان به نقص رنگ، دسترسی به لینک ها و جستجوی آپشن ها و ویدیوها اشاره کرد.
آمازون اعلام کرده که بیش از ۳۵۰ هزار کتاب را از طریق کیندل در دسترس کاربران قرار داده که در مدل های ۲۵۹ و ۴۸۹ دلار در دسترس کاربران قرار دارد این در حالی است که دستگاه Barnes & Noble بیش از یک میلیون کتاب را در اختیار کاربران قرار می دهد.
۱۳۵/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا