نشست جایگاه ارتباطات وجامعه اطلاعاتی در برنامه پنجم برگزار می شود

“مریم جلالی ” دبیر اجرایی انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی روز دوشنبه با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که در ابتدای کار دولت دهم هستیم و وزرای جدید دولت و مسوولین اجرایی سازمان ها و نهادهای مختلف انتخاب و معرفی شده اند و برنامه پنجم توسعه اقتصادی و …

“مریم جلالی ” دبیر اجرایی انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی روز دوشنبه با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که در ابتدای کار دولت دهم هستیم و وزرای جدید دولت و مسوولین اجرایی سازمان ها و نهادهای مختلف انتخاب و معرفی شده اند و برنامه پنجم توسعه اقتصادی و اجتماعی نیز قرار است از سال آینده اجرایی شود، انجمن مصمم است نشست های علمی خود را به منظور بررسی مشکلات ریشه ای و نقاط ضعف و قوت در عرصه فناوری اطلاعات در برنامه پنجم توسعه برگزار کند.
وی افزود: براساس برنامه چشم انداز بیست ساله تا سال ۱۴۰۴ ایران قرار است در منطقه از نظر فناوری اطلاعات رتبه اول را داشته باشد؛ از این رو اصلاح ساختارهای اداری و اجرایی کشور به منظور تحقق این برنامه لازم است.
این نشست یک روزه به صورت میزگرد با موضوع جایگاه ارتباطات و جامعه اطلاعاتی در برنامه پنجم توسعه، چشم انداز و انتظار ما با حضور دکتر علی اکبر جلالی عضو هیات مدیره انجمن ، ” برات قنبری ” محقق و کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و عضو هیات مدیره بانک ملی ، ” رضا باقری اصل ” مدیر دفتر فناوری مرکز پژوهش های مجلس و “بهمن برزگر ” محقق و کارشناس خوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات برگزار می شود.
ریاست این میزگرد به عهده دکتر جلالی است و کارشناسان مدعو ، نظرات و دیدگاه های خود در مورد جایگاه جامعه اطلاعاتی در برنامه پنجم ارایه می کنند.
جلالی گفت: علاوه بر کارشناسان مدعو ، بسیاری از صاحبنظران و دست اندرکاران حوزه های سیاسی ، فرهنگی و دانشگاهی برای حضور در این همایش دعوت شده که از آن جمله می توان به ” دکتر نسرین سلطان خواه ” معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، معاونین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، ” محمد رضا مخبر دزفولی “دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر “محمد علی کی نژاد ” عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد .
به گفته وی همچنین جمعی از کارشناسان کمیسیون ملی یونسکو ، اعضای شورای عالی اطلاع رسانی ، شورای عالی فناوری اطلاعات و سازمان های غیردولتی ( NGO ها) برای هم اندیشی و ارزیابی هرچه بهتر در این نشست علمی – تخصصی دعوت شده اند.
نشست جایگاه ارتباطات و جامعه اطلاعاتی در برنامه پنجم، با همت انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی روز سه شنبه پنجم آبان ماه در ساعت ۱۶ در سالن همایش کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا