تفاهم نامه مشترک شبکه سنجش سرعت اینترنت امضا شد

 به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل ازسازمان تنظیم مقررات، تفاهم نامه مشترک شبکه سنجش سرعت وکیفیت اینترنت، اینترانت و سرویس های مبتنی برآن میان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت فنآوری اطلاعات منعقد شد.سعید مهدیون مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات دراین مراسم اظهارداشت: دراین تفاهم نامه مجموعه ای وظایف برای طرفین تعریف شده …

 به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل ازسازمان تنظیم مقررات، تفاهم نامه مشترک شبکه سنجش سرعت وکیفیت اینترنت، اینترانت و سرویس های مبتنی برآن میان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت فنآوری اطلاعات منعقد شد.
سعید مهدیون مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات دراین مراسم اظهارداشت: دراین تفاهم نامه مجموعه ای وظایف برای طرفین تعریف شده که براساس آن وظایف شرکت فنآوری اطلاعات، طراحی و آماده سازی سخت افزار مورد نیاز، بومی سازی نرم افزار، نصب و پشتیبانی تجهیزات سنجش درهفت منطقه سازمان تنظیم مقررات، همکاری در توسعه سایر قابلیت های دیگر شبکه مورد بهره برداری در نقاط سازمان، ارایه آموزش به منظور بهره برداری و پشتیبانی ودر نهایت پیاده سازی شبکه در سطح کشور است.
وی گفت: این نرم افزار از لحاظ فنی دارای پیچیدگی خاصی نیست و صرفا یک سیستم اندازه گیری است که می تواند یکی از مشکلات مهم میان مصرف کننده و عرضه کننده اینترنت را برطرف کند.
مدیرعامل شرکت فنآوری اطلاعات افزود: آنچه در این سیستم از اهمیت بالایی برخوردار است، قوانین حمایتی سازمان تنظیم مقررات در این رابطه می باشد.
همچنین درادامه این مراسم، محمود خسروی ضمن ابرازرضایت از انعقاد این تفاهم نامه مشترک ابراز امیدواری کرد که این همکاری با قوت بیشتری ادامه پیدا کند و در نهایت بتواند با اندازه گیری های لازم در لایه های core، edgeوaccess مشکلات و اختلافات فی مابین کلیه فعالان حوزه فنآوری اطلاعات در لایه های سه گانه را حل و منجر به شناخت گره های ترافیکی و طراحی و توسعه بهینه شبکه در آینده گردد.
وی این سیستم را بخشی از سیستم نظارت از راه دور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دانست و وظایف سازمان در این تفاهم نامه را به شرح ذیل عنوان کرد: سازمان در این تفاهم نامه وظیفه مدیریت، نگهداری، بهره برداری و نظارت بر شبکه های ایجاد شده در مناطق هفت گانه سازمان و ایجاد ساز و کار رسیدگی به شکایات گزارش شده و پاسخ گویی به آن ها از طریق شبکه سنجش را به عهده خواهد داشت.
رئیس سازمان تنظیم مقررات همچنین صدور بخشنامه و ابلاغیه های لازم به شرکت های دارنده پروانه و الزام آن ها در انجام همکاری های لازم و تامین تجهیزات و لینک های ارتباطی را از دیگر وظایف سازمان در این تفاهم نامه دانست.
خسروی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری شرکت فنآوری اطلاعات بتوانیم قدم های موثری برای خدمت هرچه بیشتر به مردم و فعالان حوزه برداریم.
درپایان این مراسم تفاهم نامه توسط روسای سازمان تنظیم مقررات و شرکت فنآوری اطلاعات امضا و مبادله شد.
۱۱۷/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا