اما و اگر تبدیل ودایع مشترکان به سهام…

صابر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره‌ تکلیف شرکت‌های کوچک مخابراتی بعد از خصوصی شدن اظهار کرد: در پروانه ماده‌ای وجود دارد که طبق آن دارنده پروانه مخابرات ایران تعهد می‌کند که حسب درخواست ارائه‌کنندگان خدمات مخابراتی دیگر مثل همراه اول، ایرانسل، دارندگان تلفن ثابت، وایمکس و غیره در صورتی که …

صابر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره‌ تکلیف شرکت‌های کوچک مخابراتی بعد از خصوصی شدن اظهار کرد: در پروانه ماده‌ای وجود دارد که طبق آن دارنده پروانه مخابرات ایران تعهد می‌کند که حسب درخواست ارائه‌کنندگان خدمات مخابراتی دیگر مثل همراه اول، ایرانسل، دارندگان تلفن ثابت، وایمکس و غیره در صورتی که از لحاظ فنی امکان‌پذیر باشد ظرفیت انتقال در شبکه غیر زیرساخت مادر را اجاره دهد و در کلیه موارد تعرفه‌های اجاره بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات خواهد بود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر اپراتور دوم تلفن همراه امکانات مخابراتی برای مسیر ورامین تا تهران بخواهد باید این امکانات به او داده شود ولی نمی‌تواند از ما سیم دریافت کرده و برروی آن برق سوار کند زیرا از نظر فنی امکان‌پذیر نیست.
او یادآور شد: از طرفی باید امکانات مخابراتی که می‌خواهد بر اساس تعرفه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عمل می‌کنیم بنابراین خصوصی شدن و فعال شدن پروانه مخابرات امتیازی برای دارندگان این پروانه‌ها محسوب می‌شود.
فیضی با بیان این که مدیران ۳۰ شرکت استانی و ارتباطات سیار را هیات مدیره مخابرات ایران تعیین خواهد کرد گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیرساخت‌ به دولت مربوط است و مدیران جدید مخابرات ایران را سهامداران تعیین می‌کنند که این مدیران، مدیر شرکت ارتباطات سیار ایران و ۳۰ شرکت مخابرات استانی را تعیین خواهند کرد.
*انتقال تعهدات مخابرات دولتی*
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران همچنین تاکید کرد: تمام تعهداتی که مخابرات ایران در زمان دولتی بودن داشت به شرکت مخابرات خصوصی منتقل می‌شود.
فیضی اظهار کرد: به‌عنوان مثال مخابرات ایران قراردادی با تالیا داشت که به‌واسطه‌ آن تعهداتی بین دو طرف وجود دارد که بخش خصوصی هم نمی‌تواند آن را لغو کند؛ مخابرات قبل از خصوصی‌سازی با تالیا محدودیت‌هایی دیگری هم داشت که مدیران دولتی نمی‌توانستند در آن مزایده دستکاری کنند اما دو طرف بعد از خصوصی‌سازی می‌توانند با یکدیگر بحث کرده و به تفاهم برسند و دستشان در این زمینه بازتر می‌شود.
وی با بیان این که بعد از خصوصی شدن شرایط بسیار بهتر می‌شود، درباره‌ آخرین وضعیت اینترکانکشن مخابرات با ایرانسل ابراز کرد: در رابطه با مباحث تکنولوژی این موضوع در حال بحث هستیم و امیدواریم که به توافق برسیم.
او با بیان این که اینترکانکشن به لحاظ فنی و مالی خیلی پیچیده است، ادامه داد: در کل دنیا این موضوع پیچیده است و ما هم درباره این موضوع هر هفته چند بار جلسه برگزار می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا