بهره برداری ازاولین فازپروژه اسیکودای جهانی

رضا جمهوری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: با بهره برداری از نخستین فاز آسیکودای جهانی به مرحله جدیدی از این پروژه وارد شده ایم.وی تصریح کرد: با توجه به مرتفع شدن مشکل زیرساخت های مخابراتی امید می رود سرعت اجرای فازهای بعدی متاثرازاین فاز قرار گرفته و تا میزان قابل …

رضا جمهوری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: با بهره برداری از نخستین فاز آسیکودای جهانی به مرحله جدیدی از این پروژه وارد شده ایم.
وی تصریح کرد: با توجه به مرتفع شدن مشکل زیرساخت های مخابراتی امید می رود سرعت اجرای فازهای بعدی متاثرازاین فاز قرار گرفته و تا میزان قابل توجهی افزایش یابد.
وی اظهار از راه دور، گارانتی جمعی ، متمرکز بودن سیستم و نظارت  موثر را از جمله  دستاوردهای این فاز از پروژه دانست.
معاون طرح و برنامه گمرک جمهوری اسلامی در خصوص  قابلیت اظهار ازراه دور اولین پروژه آسیکودای جهانی گفت: نمایندگان شرکت های حمل ونقل و صاحبان کالا به آسانی و از محل دفتر کار خود قادر به اظهار کالا می باشند و نیازی به مراجعه حضوری به گمرک نخواهند داشت.
جمهوری گفت: اعطای تضمین و بن بیمه به صورت یکجا و در بازه زمانی مشخص به شرکت های حمل و نقل منجر به کاهش صدور تسویه بن های بیمه تضمین تا سطح قابل توجهی گردیده و حجم وسیعی از فعالیت های مالی دفاتر گمرک ترانزیتی را کاهش خواهد داد.
وی در تشریح متمرکز بودن سیستم به عنوان یکی از ویژگی های ترانزیت ملی گفت:از این طریق مدیریت کاربران گمرگ اجرایی به صورت متمرکز در ستاد مرکزی گمرگ بر اساس سطوح دسترسی  تعریف شده، صورت می پذیرد.
وی گفت: یک تیم متخصص و فنی مستقر درستاد مرکزی نظارت بر فرآیند ترانزیت در مبداء و مقصد را از طریق این سیستم انجام می دهند که ازدیگر مزایای ترانزیت ملی به حساب می آید.
جمهوری ادامه داد: ترانزیت ملی این امکان را به گمرک  خواهد داد تا محموله های ترانزیتی را به طور موثر تحت نظارت وکنترل قراردهد ضمن اینکه هر گونه تاخیر غیر مجاز یا عدم وصول در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق سیستم تشخیص داده شده  و اعلام می گردد.  
جمهوری با بیان اینکه گزارش جامع و تفصیلی پروژه طرح آمایش مورد بررسی مجدد قرار گرفته، گفت: با در نظر گرفتن ایرادات عنوان شده از سوی شوای مشورتی تلاش هایی در جهت رفع کاستی ها و موارد مطرح شده در جریان می باشد.
وی همچنین در خصوص  پروژه سیستم وب بنیاد ارزش گفت: سرعت پیشرفت  پروژه  سیستم وب بنیاد ارزش روند مطلوبی داشته و امید می رود که در صورت تخصیص به  موقع اعتباربهره برداری از این سیستم  درآبان ماه سال جاری صورت پذیرد که با اجرای  این سیستم یکی از مشکلات اصلی گمرکات کشور  یعنی ارزش گذاری برطرف  خواهد شد.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا