نوکیا و سامسونگ در صدر واردکنندگان قانونی گوشی به ایران قرار دارند

“رضا جمهوری” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: آماری دقیقی از میزان بیشترین برند واردشده به کشور در دست نیست اما با توجه به واردات پیشین دو برند نوکیا و سامسونگ بیشترین کالا را در گمرک داشته اند.وی اشاره ای به میزان تعداد واردات شرکت های قانونی نکرد و گفت: …

“رضا جمهوری” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: آماری دقیقی از میزان بیشترین برند واردشده به کشور در دست نیست اما با توجه به واردات پیشین دو برند نوکیا و سامسونگ بیشترین کالا را در گمرک داشته اند.
وی اشاره ای به میزان تعداد واردات شرکت های قانونی نکرد و گفت: گمرک نمی تواند اطلاعات تفکیک شده ای از میزان واردات نمایندگان قانونی اعلام کند چرا که این امر در چارچوب قانونی فعالیت نمایندگان قرار دارد.
جمهوری تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین حجم واردات گوشی از طریق قاچاق در بازار صورت می گیرد و واحدهای نظارتی و نهادهای مربوطه با نظارت گسترده تر می توانند مانع ورود گوشی های قاچاق شوند.
به گزارش خبرنگار موبنا، هم اکنون به دلیل تعرفه بالای واردات گوشی تلفن همراه فعالیت نمایندگان قانونی به حداقل رسیده است و حتی برخی از این شرکت های به حالت نیمه تعطیل در آمده اند.
به موجب کاهش فعالیت شرکت های قانونی، قاچاقچیان گوشی تلفن همراه با اختصاص دادن بیش از ۹۵ درصد از سهم بازار عنان بازار تلفن همراه را از آن خود کرده اند.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا