گوشي همراه يا لابراتوار

  يک محقق دانشگاه UCLA امريکا تمهيداتي انديشيده که مي توان از طريق گوشي تلفن همراه به وجود ويروس HIV ، مالاريا و چندين ويروس مهلک ديگر در بدن شخص بيمار پي برد.  دکتر اودوگان ازکان (AVDOGAN OZCAN ) با ايجاد تغييراتي در يک گوشي همراه ، آن را به ابزاري براي انجام آزمايش خون …

  يک محقق دانشگاه UCLA امريکا تمهيداتي انديشيده که مي توان از طريق گوشي تلفن همراه به وجود ويروس HIV ، مالاريا و چندين ويروس مهلک ديگر در بدن شخص بيمار پي برد.
  دکتر اودوگان ازکان (AVDOGAN OZCAN ) با ايجاد تغييراتي در يک گوشي همراه ، آن را به ابزاري براي انجام آزمايش خون تبديل کرده است. روند مساله نيز به اين ترتيب است که گوشي همراه در انجام آزمايش سلول خون از سنسور دوربين خود استفاده مي کند.
   منبع نوري حاصله به همراه نرم افزار مخصوصي که دکتر ازکان طراحي کرده، وضعيت و مختصات سلولهاي خوني را تعيين و روشن خواهد کرد.
   ناگفته پيداست پديدار شدن اين گوشي فارغ از تاثيراتي که در حوزه علمي دارد که قابل بررسي و مداقه است ، ترس موهوم بسياري از انسانها از بيماريهاي ناشناخته را استحاله مي سازد و به آن شکل فانتزي مي دهد.
شرح قضيه هم ساده است. در شرايط و وضعيت راحت و بدون استرس و فشار که بتوان با استفاده از قابليتهاي گوشي همراه در کوتاهترين زمان ويروس بيماريهاي بدخيم و جانفرسا را شناسايي کرد و به آسودگي خيال دست يافت ، جنبه فانتزي مساله بر وجه ترسناک آن مي چربد و بسياري عادت مي کنند که بصورت منظم و دايمي به اصطلاح چک آپ کنند.
   بهر حال هر چه باشد ، اختراع اين محقق و پژوهشگر آنقدر جذابيت داشته که چشمان مسوولان چندين برند بين المللي بر روي او زوم شوند. در همين حال تقاضاهاي شخصي و خصوصي نيز که خواستار خريد اين گوشي ها هستند ، اي – ميل ها و صندوق پستي دکتر ازکان را با ترافيک روبرو کرده است.
  باور کنيد با وجود همه کاربردها و توانمنديهاي قابل تحسين و گاه عجيب و غريبي که گوشي هاي همراه دارند ، اين تازه اول راه است. اين موجود چند گرمي، هنوز بسترها و زمينه هاي ناشناخته بسياري دارد که شناسايي و عرضه آنها فقط به مرور زمان نياز دارد و بس.
۱۷۹/۱۶/۱۶۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا