قدردانی بانک مرکزی از بانک کارآفرین در اجرای طرح ملی چکاوک

به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی بانك كارآفرین در لوح تقدیر دکتر ولی‌اله سیف به مهندس عطاءاله آیت اللهی مدیر عامل بانک کارآفرین چنین آمده است: «خدمت به خلق در راستای اعتلای این سرزمین، یک پله از هزاران پله صعود تا قرب خدا و رسیدن به کمال مسلمانی است. کسانی که توفیق خدمت …

به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی بانك كارآفرین در لوح تقدیر دکتر ولی‌اله سیف به مهندس عطاءاله آیت اللهی مدیر عامل بانک کارآفرین چنین آمده است:
«خدمت به خلق در راستای اعتلای این سرزمین، یک پله از هزاران پله صعود تا قرب خدا و رسیدن به کمال مسلمانی است. کسانی که توفیق خدمت به دیگران را دارند؛ حس حیات و نبض انسانیت آنان زنده و بیدار است و لحظه به لحظه با چاشنی خلوص و لذتی ناب به پروردگار نزدیک می‌شوند و همین رفتار سبب ساز محبوبیت نزد دیگران، حکومت بر دلها و نفوذ در جان‌ها است.
پرواز “چکاوک” بر آسمان اقتصاد ایران زمین، لحظه زیبای پیوند میان همان نیت پاک و همت والای شما بزرگمردان ایران است که با بکارگیری نیروهای متخصص داخلی و تلاش شبانه روزی و بی‌دریغ این عزیزان در بستری از صبر و مقاومت، طلیعه‌دار عرصه نوینی بر نظام بانکی کشور گشته‌اید.
لذا صمیمانه‌ترین تقدیر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را از عملکرد مجموعه منسجم، پاسخگو و متعهد آن بانک اعلام داشته و ضمن تبریک برای همکاری در خور تحسین، توفیق روزافزون شما را در خدمت به میهن عزیزمان خواستاریم.»
لازم به ذکر است مدیریت سازمان و روش های بانک کارآفرین به عنوان متولی این پروژه در اجرا و پیاده سازی این پروژه نقش موثر و تعیین کننده ای و این سامانه با مشارکت کلیه همکاران سیستم بانکی از جمله بانک کارآفرین مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
همچنین در مراسم رونمایی از طرح ملی چکاوک که با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، رئیس کل بانک مرکزی و تعدادی از مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی در محل بانک مرکزی برگزار شد، وی ضمن تقدیر از اقدامات، فعالیت ها و همكاری بانك كارآفرین و سایر بانك های كشور در اجرا و بهره برداری از این پروژه با اشاره به مزیت های استفاده از این سامانه تصریح کرد: چک یک ابزار مهم مالی، برای تسهیل امور تجاری و معاملاتی است و بنابراین ، هرچه میزان امنیت و اعتماد مشتریان در استفاده از چک افزایش یابد، مسائل و تبعات منفی آن کاهش خواهد یافت.
وی در خصوص نظام بانکی کشور تصریح کرد: نظام بانکی کشور به دلیل بار سنگینی که برای پیشبرد توسعه بر دوش دارد، نیازمند ابزارها و فناوری‌های نوین است و باید با به کارگیری این ابزارها بسیاری از مشکلات که هم اکنون مسئولان و کارکنان بانک‌ها و نیز مردم را آزار می‌دهد از میان برداشته شود.
جهانگیری بانک مرکزی را پیشتاز در اجرای دولت الکترونیک توصیف کرد و گفت: دولت به صورت جدی به دنبال اجرای کامل برنامه‌های دولت الکترونیک است و برای تسهیل امور و آسایش بیشتر مردم بعد از استقرار این نوع سامانه‌ها، نظام الکترونیکی قابل قبولی در بانک‌ها اجرا خواهد شد.با رونمایی از این طرح، چکاوک به طور کامل در بانک های سراسر کشور عملیاتی می شود.
گفتنی است در طرح چکاوک، همه مبادلات مربوط به چکهای بانکی، بین شعب تمامی بانک ها به روش سیستمی صورت می گیرد و زمان واریز وجوه به حساب مشتریان را کاهش می دهد.
با تکمیل و راه اندازی سامانه چکاوک، وصول چک در بانک های سراسر کشور به صورت الکترونیکی انجام می شود.
شایان ذكر است، اسحاق جهانگیری پیش از آغاز مراسم افتتاح و رونمایی طرح ملی چکاوک، از نمایشگاه فعالیت ها و دستاوردهای بانکی کشور بازدید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا