تجهزات MMS همراه اول تاييد شد

به گزارش خبرنگار ايلنا، مهندس محمود خسروي در سالگرد تأسيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ضمن اشاره به تاييد تجهيزات MMS همراه اول گفت: از نظر سازمان تنظيم مقررات، مسايل ارائه MMS از سوي همراه اول حل و فصل شده و اين موضوع به زودي به مديران اين اپراتور ابلاغ خواهد شد،وي در خصوص …

به گزارش خبرنگار ايلنا، مهندس محمود خسروي در سالگرد تأسيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ضمن اشاره به تاييد تجهيزات MMS همراه اول گفت: از نظر سازمان تنظيم مقررات، مسايل ارائه MMS از سوي همراه اول حل و فصل شده و اين موضوع به زودي به مديران اين اپراتور ابلاغ خواهد شد،
وي در خصوص ديگر اقدامات مهم صورت گرفته از سوي سازمان تنظيم مقررات نيز تصريح كرد: صدور و ابلاغ پروانه اپراتور دوم و ايجاد هماهنگي با سازمان‌هاي مختلف در جهت برطرف كردن مشكلات فعاليت اين اپراتور يكي از اقدامات اساسي شكل گرفته طي دو سال گذشته بوده است.
رئيس رگولاتوري افزود: تنظيم چارچوب فعاليت‌هاي اپراتور اول و صدور پروانه براي اين اپراتور و همچنين برگزاري مزايده اپراتور سوم نيز از ديگر فعاليت‌هايي است كه طي دو سال گذشته شكل گرفته است.
وي در ادامه درباره برگزاري مزايده وايمكس نيز گفت: وايمكس يكي از تكنولوژي‌هاي روز دنيا است و سازمان تنظيم مقررات با بهره‌گيري از مشاور خارجي، ابتدا روي آن شناخت كامل پيداكرد و سپس تدوين چارچوب پروانه و همچنين برگزاري مزايده آن را عملياتي كرد.
خسروي تاييد كرد براي تجهيزات مخابراتي و ارتباطي را يكي ديگر از دستاوردهاي سازمان تنظيم مقررات برشمرد و خاطرنشان كرد: فراخواني به منظور بهره‌گيري از استعدادهاي داخلي در اين حوزه منتشر شد كه به دنبال آن ۳۰ آزمايشگاه بسيار مناسب در اين زمينه شناسايي شد.
وي تاكيد كرد: بر همين اساس و تا كنون ۱۳۱ دستگاه ارتباطي و ۶۷ عدد از تجهيزات مخابراتي تاييديه‌هاي لازم را دريافت كرده‌اند.
معاون وزير ارتباطات در خصوص آخرين وضعيت دفاتر خدمات ارتباطي نيز اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت، وزارت ارتباطات مكلف شده هشت‌هزار دفتر خدمات ارتباطي را تاسيس كند.
وي افزود: اين مصوبه وظايفي را نيز برعهده ديگر سازمان‌ها و نهادهاي دولتي گذاشته بود و از آنها خواسته بود تا از اين دفاتر به عنوان پيشخوان دولت استفاده كنند.
وي ادامه داد: از آن‌جايي كه سازمان‌هاي خدمت‌رسان تكاليف خود را انجام نداده‌اند و به منظور مشخص شدن موضوع، كار توسعه دفاتر متوقف شده است.
رئيس سازمان تنظيم مقررات در پاسخ به سوالي درباره طرح مجلس براي جدايي رگولاتوري از وزارت ارتباطات نيز گفت: اين موضوع پس از طرح مشكل از سوي شركت‌هاي PAP به ميان آمده است.
وي تصريح كرد: اين درست نيست كه با بروز هر مشكلي، صورت مسئله از بين رفته و ساختار يك سازمان تغيير كند.
وي خاطرنشان كرد: در راستاي اجراي اصل ۴۴، شركت مخابرات به زودي از وزارت ارتباطات جدا خواهد شد و ديگر هيچ اپراتوري درون آن نخواهد بود و اين وزارتخانه به طور كامل به نقش نظارتي خود مي‌پردازد.
خسروي تاكيد كرد: از نمايندگان محترم نيز انتظار داريم ضعف‌هاي قانوني را برطرف كنند تا شركت‌هاي خصوصي بتوانند با كمترين مشكل اين دوران گذر را پشت سر بگذارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا