وزارت بازرگاني توان کاهش قاچاق گوشي تلفن همراه را دارد

” حسين مدرس خياباني ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا  افزود :  بازرسان سازمان حمايت از حقوق مصرف کنندکان و توليد کنندگان بايد نظارت خود را افزايش دهند و در اين صورت قاچاقچيان و عرضه کنندگان  گوشي هاي قاچاق ديگر نمي توانند کالاهاي خود را به فروش برسانند. مدير سابق اداره تامين و …

” حسين مدرس خياباني ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا  افزود :  بازرسان سازمان حمايت از حقوق مصرف کنندکان و توليد کنندگان بايد نظارت خود را افزايش دهند و در اين صورت قاچاقچيان و عرضه کنندگان  گوشي هاي قاچاق ديگر نمي توانند کالاهاي خود را به فروش برسانند.
مدير سابق اداره تامين و توزيع کالاي وزارت بازرگاني اظهار داشت : ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسوول اصلي رسيدگي به قاچاق در کشور محسوب مي شود اما وزارت بازرگاني بايد اين وضعيت را سامان دهي کند و مورد بررسي قرار دهد .
وي افزود: سازمان حمايت حقوق مصرف کنندگان و توليد کنندگان بايد براساس وظايف تعريف شده خود فعاليت کند و اين نکته را درنظر داشته باشد در صورت نظارت ضعيف بر بازار گوشي تلفن همراه  قاچاق اين کالا که سالانه حدود ۸۰ درصد است به ۹۰ درصد افزايش پيدا مي کند.
اين مدرس دانشگاه اظهار داشت : در سال ۸۶ از هشت ميليون گوشي وارداتي تلفن همراه به کشور حدود هفت ميليون از مبادي غير رسمي وارد کشور شده و در فروشگاه هاي عرضه گوشي تلفن همراه به فروش رسيده است .
 وي ادامه داد : با هماهنگي بين واحد هاي مسوول رسيدگي به امر ساماندهي بازار و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مي توان به کاهش  قاچاق گوشي تلفن همراه و ديگر کالا ها در کشور اميدوار بود.
۱۲۳/۱۴/۱۷۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا