شرکت‌‏هاي ايراني با سهامدار خارجي مي‌‏توانند بيش از ۵۰ درصد سهم اپراتور سوم را در اختيار داشته باشند

دکتر کمال محامدپور، معاون پژوهشي،‌‏ آموزشي و تحقيقاتي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در حاشيه سومين همايش سراسري کميته وام وجوه اداره شده در پاسخ به سؤال خبرنگار ايلنا در زمينه اصلاحيه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در جهت سهام اپراتوران خارجي در ايران اظهار داشت:‌‏ در جلسه هفته گذشته شوراي عالي نظارت بر …

دکتر کمال محامدپور، معاون پژوهشي،‌‏ آموزشي و تحقيقاتي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در حاشيه سومين همايش سراسري کميته وام وجوه اداره شده در پاسخ به سؤال خبرنگار ايلنا در زمينه اصلاحيه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در جهت سهام اپراتوران خارجي در ايران اظهار داشت:‌‏ در جلسه هفته گذشته شوراي عالي نظارت بر اجراي مزايده اپراتور سوم با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، بحث بررسي مدارک اپراتورهاي خارجي و شرکت‌‏هايي که اسناد مزايده را خريداري کردند مطرح شد و در آن بر رفع ابهامات مدارک اين شرکت‌‏ها تاکيد شد.
وي اضافه کرد:‌ در مصوبه مجلس شوراي اسلامي در زمينه اين‌‏گونه مزايده‌‏ها بايد طرف ايراني ۵۱ درصد سهم داشته باشد و طرف خارجي ۴۹ درصد؛ ولي برخي از شرکت‌‏هاي ثبت شده در ايران و با هويت ايراني که داراي سهامدار خارجي هستند،‌ مشمول رعايت اين مقررات نيستند.
محامدپور ادامه داد:‌ در جلسه شوراي عالي نظارت بر اجراي مزايده اپراتور سوم، الزام بررسي مدارک اين شرکت‌‏ها با وجود سهامدار خارجي از بين رفت؛ هر چند که سهام طرف خارجي ۹۰ درصد باشد. بنابراين شرکت‌‏هاي ايراني ثبت شده با سهام خارجي منعي براي حضور در مزايده اپراتور سوم ندارند و مي‌‏توانند سهمي بالاتر از ۵۰ درصد در اختيار داشته باشند.
به گزارش ايلنا، معاون وزير ارتباطات در ادامه سخنان خود در زمينه حمايت از پروژه‌‏هاي تحقيقاتي و اولويت‌دار اين وزارتخانه اظهار داشت:‌‏ تسهيلات وام در ۱۰ گروه تقسيم‌‏بندي شده که گروه دوم و سوم مربوط به پروژه‌‏هاي تحقيقاتي است.
وي افزود: گروه سه از تسهيلات وام اختصاصاً‌ مربوط به پروژه‌‏هاي تحقيقاتي و گروه دوم که مربوط به قراردادهاي مجموعه وزارت ICT با افراد حقوقي و بخش خصوصي پنج درصد از کل مجموع اعتبارات را به طرح ‌‏اي پژوهشي شامل شده است.
محامدپور خاطر نشان کرد:‌ طبيعتاً‌ تصميم‌‏گيري در مورد اولويت‌‏بندي پروژه‌‏ها مربوط به نوع پژوهش و پروژه است، چرا که در مرکز تحقيقات مخابرات ايران محورهاي مورد فعاليت مرکز مربوط به مشتريان مرکز شامل سازمان تنظيم مقررات و ارتباطي راديويي،‌ سازمان فضايي،‌ شرکت مخابرات و … است.
وي همچنين در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران به بحث پروژه نسل جديد شبکه‌‏هاي مخابراتي اشاره کرد و افزود:‌ در مورد بحث NGNها تحقيقات گسترده‌‏اي در مرکز مخابرات در حال انجام است و ما از سال گذشته پروژه مفصلي را به کمک شرکت مخابرات در مرکز تحقيقات در حال انجام داريم.
معاون وزير ارتباطات ادامه داد:‌ تاکنون تهيه RSB در مرکز تحقيقات مخابرات و ايجاد پايلوت NGN در سه استان تهران،‌ اصفهان و قزوين از نتايج اين تحقيقات است و چندين پروژه هم در مرحله اجرا قرار دارد. همچنين که با وجود تسهيلات لازم در مرکز تحقيقات هر شرکت خصوصي که خواهان پژوهش در اين مرکز باشد مي‌‏تواند از تسهيلات ما برخوردار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا