کارشناسانه

   اين نمود و توانمندي از آنجا نشات مي گيرد که در اين گزارشها ، اصولا راجع به هر چيز کارشناسانه قضاوت مي شود و در حقيقت بايد گفت ، گزارشي که در فرجام کار ارايه مي شود، در واقع خود  کانون و مرکز تجمع همه مسايل و موضوعاتي است که بايد از مناظر و …

   اين نمود و توانمندي از آنجا نشات مي گيرد که در اين گزارشها ، اصولا راجع به هر چيز کارشناسانه قضاوت مي شود و در حقيقت بايد گفت ، گزارشي که در فرجام کار ارايه مي شود، در واقع خود  کانون و مرکز تجمع همه مسايل و موضوعاتي است که بايد از مناظر و زواياي گوناگون کارشناسي شوند.
   در يکي از همين گزارشها به موضوع برگزاري مزايده اخير شماره هاي رند و مرتب پرداخته و اعلام شده ، مابه التفاوت چند ميليوني قيمت هر سيمکارت که به نرخ دولتي ۲۸۸ هزار تومان قيمت دارد ، صرف امور خيريه و هزينه در نهادهايي مانند کميته امداد و سازمان بهزيستي مي شود.
توضيح بيشتر اينکه ، دهمين دوره مزايده شماره هاي رند و مرتب چند روز پيش برگزار شد و به گفته رييس کميسيون معاملات شرکت ارتباطات سيار استقبال از دهمين دوره مزايده شماره هاي رند و مرتب همراه اول نسبت به دوره هاي پيشين تقريبا سه برابر افزايش يافته است.
   در واقع شماره هاي رند و مرتب  در جريان ۱۰مزايده ، از سال ۸۵ به بعد از سوي شرکت ارتباطات سيار واگذار شده است. برندگان مزايده و حايزين شرايط بايد براي دريافت سيمکارتي که مالک آن شده اند ، وجه تعيين شده را در دو حساب جداگانه بريزند. به اين ترتيب که در يک حساب مبلغ ۲۸۸ هزار تومان قيمت دولتي سيمکارت و در ديگري مازاد آن بايد واريز گردد.
  با نگاهي به خبرهاي مربوط به آنچه که تاکنون در اين مزايده ها گذشته ، معلوم مي شود که گرانترين شماره رند واگذار شده به مبلغ ۵۷ ميليون تومان و دو شماره گرانقيمت بعدي به ترتيب به بهاي ۴۴ و ۴۳ ميليون تومان واگذار شده اند.
  به گفته مقام مسوول ارتباطات سيار ، در  دهمين دوره  اين مزايدات دو هزار و ۳۶۵ پيشنهاد ارايه شد و گرانترين سيمکارت اين دوره به قيمت ۵/۸ ميليون تومان به فرو ش رسيد. البته بايد توجه داشت که تاکنون ۱۸ هزار شماره رند همراه اول از طريق مزايده عرضه شده که حدود سه هزار شماره آن فروخته شده اما شماره منحصر بفرد ۰۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹ هنوز عرضه نشده ضمن اينکه به گفته همين منابع ، شماره هاي استثنايي ديگري هم وجود دارند که در مزايده ها عرضه نشده اند.
به هر ترتيب گزارش مذکور ضمن تعريف و تمجيد از  اقدام کارشناسانه برگزاري مزايده ها ، خودش نتيجه گرفته که مزايده هاي يادشده علاوه بر “شفافيت قانوني” ، از نظر “انساندوستانه” نيز “قابل تحسين” است. بعد هم کاملا شفاف ادامه داده که اين اظهارنظر ناب و جذاب را بر اساس اطلاعاتي که از “منابع غيررسمي” بدست آورده ، افاضه فرموده است.
   در همين رابطه دوستان معتقدند که بهتر است به منظور اطلاع رساني صحيح و شفافيت واقعي آنچنان که هيچ شک و شبهه و شايبه اي در اذهان خداي نکرده بدخواهان خطور نکند، کل و مجموع درآمدها و عوايد حاصل از فروش شماره هاي رند و مرتب طي دو سال گذشته از آغاز تا امروز همچنين ارگانها ، نهادها ، بنيادها و حوزه هايي که مشمول دريافت اين وجوه شده اند ، اعلام شود.
   ترديدي نيست که همه نهادها و ارگانها در حوزه مسووليت خود قصد خدمتگزاري دارند اما ارايه بعضي جزييات از طريق ارگان مجموعه اي که خود مسوول واگذاري و عرضه اين سيمکارتهاي گرانبها است، ارزش ديگري دارد و از برخي گمانه زنيها که ميان گرانترين سيمکارت رند فروخته شده و ارزانترين آنها ، يک ميانگين فرضي مي گيرند و با احتساب سه هزار شماره فروخته شده ، به رقم هاي ۸۰ ميليارد و صد ميليارد و اندي تومان مي رسند ، جلوگيري مي کند.
   فقط در اين صورت است که مي توان پس از ارزيابي صحيح و داشتن اطلاعات کافي ، بر اساس مستندات و شواهد متقن ، قضاوت کرد که آيا برنامه اي که به زعم نگارنده سايت مذکور بايد به صفات پسنديده موصوف شود و به افتخارش دست بزنند ، واقعا استحقاق انتساب چنين واژه ها  و استعاره هايي را دارد يا نه ، با ارفاق هم نمره مردودي مي گيرد.
۱۶۲/۱۶/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا