برقراري رومينگ ايران با ۱۰۲ کشور دنيا

محمد خواجه پور در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد، اظهار داشت: اين در حالي است در ابتداي دولت نهم ايران تنها با ۵۴ کشور دنيا داراي رومينگ تلفن همراه بوده است.وي با بيان اينکه در حال ايران با ۲۳۱ اپراتور در سراسر دنيا ارتباط دارد، خاطر نشان کرد: ميزان برقراري رومينگ با کشورهاي …

محمد خواجه پور در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد، اظهار داشت: اين در حالي است در ابتداي دولت نهم ايران تنها با ۵۴ کشور دنيا داراي رومينگ تلفن همراه بوده است.
وي با بيان اينکه در حال ايران با ۲۳۱ اپراتور در سراسر دنيا ارتباط دارد، خاطر نشان کرد: ميزان برقراري رومينگ با کشورهاي مختلف دنيا در طول دولت نهم از رشد ۸۹ درصدي برخوردار بوده است.
معاون توسعه مديريت و امورپشتيباني وزير ارتباطات و فناوري همچنين با اشاره به حذف وديعه تلفن ثابت در سراسر کشور، يادآور شد: تعرفه هاي تلفن همراه و ثابت در سالجاري از کاهش نسبي برخوردار بوده است.
خواجه پور با بيان اينکه کليه تعهدات مخابرات در دوره اول رياست جمهوري به صورت ۱۰۰ درصدي انجام شده است، افزود: ميزان دايري تلفن ثابت در دولت نهم از هفت ميليون شماره به ۲۰ ميليون شماره رسيده است که اين رقم با احتساب واگذاري هاي شرکت ايرانسل به بيش از ۳۰ ميليون شماره خواهد رسيد.
وي عنوان کرد: در حال حاضر ضريب نفوذ تلفن ثابت در کشور ۶/۲۹ درصد و تلفن همراه ۲۰/۳۸ درصد است.
معاون توسعه مديريت و امورپشتيباني وزير ارتباطات و فناوري همچنين به توسعه دفاتر ICT روستايي در کشور در طول دولت نهم اشاره کرد و افزود: تعداد اين دفاتر از ۹۶۳ دفتر در ابتداي دولت نهم به ۶ هزار و ۴۱۲ دفتر در طول دولت نهم رسيده است.
خواجه پور ادامه داد: دولت نهم در بخش توسعه دفاتر ICT  روستايي با احداث ۵ هزار و ۴۴۹ دفتر داراي رشد ۵۶۶ درصدي بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا