نگاهي به بازار و صنعت تلفن همراه کشورهاي جنوب آسيا

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت سافت پديا، مالديو  با بيش از ۳۲۰ هزار نفر جمعيت ، کوچکترين کشور آسيايي است که بيش از صد در صد جمعيت آن کاربر تلفن همراه هستند.بنگلادش از نظر رشد کاربر و کسب درآمد يکي از بازار هاي مهم تلفن همراه در آسيا محسوب مي …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت سافت پديا، مالديو  با بيش از ۳۲۰ هزار نفر جمعيت ، کوچکترين کشور آسيايي است که بيش از صد در صد جمعيت آن کاربر تلفن همراه هستند.
بنگلادش از نظر رشد کاربر و کسب درآمد يکي از بازار هاي مهم تلفن همراه در آسيا محسوب مي شود و شش اپراتور فعال در بنگلادش طي ماه آگوست  600 هزار کاربر جديد داشتند که اين رقم در ماه جولاي (تير و مرداد )  66/1 ميليون نفر بوده است.
تعداد کل کاربران بنگلادش تا پايان اگوست سال جاري ميلادي ۴/۴۵ ميليون نفر برآورد شده است که شرکت “گرامين فون” با ۸۴/۲۰ ميليون مشترک بزرگ ترين اپراتور بنگلادش مي باشد و پس از آن “اوراسکام تلکام” با ۱۷/۱۰ ميليون مشترک و “آکتل” با ۳/۷ ميليون کاربر جايگاه هاي دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.
بر اساس گزارش سازمان فناوري ارتباطات و اطلاعات جنوب آسيا (South Asian ICT) سريلانکا با بيش از ۲۰ ميليون نفر جمعيت، هشت ميليون کاربر تلفن همراه دارد، يک ميليون نفر از جمعيت اين کشور تحت پوشش ارتباطات تلفن ثابت هستند و نزديک به دو ميليون نفر در اين کشور از تلفن هاي داراي شبکه هاي CDMA استفاده مي کنند.
سريلانکا اعلام کرد که ۴۷ درصد افراد خانه دار مشترک تلفن همراه مي باشند.
در پاکستان از هر ۱۰۰ نفر ۵۰ نفر سيم کارت موبايل دارند اما آنها با مشکلات بزرگ تري در زمينه پوشش دهي و دسترسي، روبه رو هستند زيرا بعضي از نقاط اين کشور بسيار دور افتاده و پرت است.
هند نيز با بيش از ۳۰۰ ميليون کاربر تلفن همراه رشد سريعي در زمينه تلفن همراه داشته و پيش بيني مي شود تا سال ۲۰۱۲ اين تعداد به ۷۵۰ ميليون کاربر برسد.
بر اساس اين گزارش، ۹۰ درصد جمعيت اين  کشور هم اکنون تحت پوشش شبکه هاي تلفن همراه هستند و اين کشور پس از چين دومين بازار بزرگ بي سيم دنيا به شمار مي آيد و هر ماه هفت تا هشت ميليون نفر به تعداد کاربران آن افزوده مي شود.
براساس اين گزارش،  افغانستان نيز در صنعت موبايل و جذب کاربران روند روبه رشد را تجربه مي کند.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا