اين پيامک‌هاي مزاحم

نمونه اين پيامک‌ها کم نيست، پيامک‌هايي که وقت و بي‌وقت براي مشترکان ارسال مي‌شود و براي برخي جنبه اطلاع رساني و آگاهي يافتن و براي برخي ديگر اضطراب و تپش قلب و استرس به همراه دارد.‌ اما بد نيست بدانيد طبق آخرين آمار جهاني ايده‌آل ترين سرويس که اپراتورهاي تلفن همراه ارايه مي‌کنند، پيامک است …

نمونه اين پيامک‌ها کم نيست، پيامک‌هايي که وقت و بي‌وقت براي مشترکان ارسال مي‌شود و براي برخي جنبه اطلاع رساني و آگاهي يافتن و براي برخي ديگر اضطراب و تپش قلب و استرس به همراه دارد.
‌ اما بد نيست بدانيد طبق آخرين آمار جهاني ايده‌آل ترين سرويس که اپراتورهاي تلفن همراه ارايه مي‌کنند، پيامک است که بعد از مکالمه دومين منبع پردرآمد اپراتورهاي تلفن همراه جهان به شمار مي‌رود، اما اين که اين ارزش افزوده مي‌تواند وقت و بي‌وقت وارد حريم خصوصي مشترک شود پرسشي است که شنيدن پاسخ آن از سوي مسوولان خالي از لطف نيست.
دکتر داود زارعيان، مدير کل روابط عمومي شرکت مخابرات ايران در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: پيامک‌هاي تبليغاتي به طور قطع نبايد در هر ساعت از شبانه‌روز ارسال شود و در صورتي که شرکت و يا سازمان‌هاي دولتي خواستار ارسال پيامک‌هاي تبليغاتي باشند طبق قاعده بايد تا قبل از ساعت ۱۲ اين پيامک‌ها را ارسال کنند.
وي افزود: در صورتي که مشترکان تلفن همراه با سازمان بازرسي مخابرات تماس گرفته يا نمونه پيامک را به سازمان بازرسي ارايه کنند، اين سازمان با شرکت يا دستگاه متخلف برخورد مي‌کند. زارعيان تصريح کرد: پيامک‌هايي که از سوي شرکت‌هاي خصوصي يا اپراتورهاي خصوصي به صورت محدود ارسال مي‌شوند براي شرکت مخابرات قابل کنترل نيستند و اين شرکت تنها پيامک هايي را مي‌تواند کنترل کند که از سوي شرکت يا دستگاه‌هاي دولتي ارسال شده باشند.
همچنين يک مقام آگاه در مرکز پيامک (SMS center) در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: ۱۰ ماه پيش‌مقرراتي در اين خصوص تدوين شد مبني بر اينکه تمام شرکت‌ها و دستگاه‌هاي خصوصي يا دولتي بايستي تا قبل از ۱۲ نيمه شب پيامک‌هاي تبليغاتي خود را ارسال کنند و مقرر شد در همين زمينه دستورالعمل ثابتي در شرکت مخابرات نوشته و اجرايي شود، اما تا به امروز خبري از آن نيست.
به هر حال اين واقعيتي است که پيامک علاوه بر ايده‌آل‌ترين ارزش افزوده مي‌تواند مخرب‌ترين سرويس هم باشد چرا که در هر لحظه و ساعت از شبانه‌روز بدون اجازه وارد حريم خصوصي زندگي افراد مي‌شود در حالي که طبق نص صريح قانون، شکستن حريم خصوصي شهروندان بزرگ‌ترين جرم و قانون شکني است، لطفا مسوولان چاره‌اي بينديشيد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا