ضريب نفوذ تلفن همراه قزاقستان به ۱۰۰ درصد مي رسد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت سلولارنيوز، ميزان ضريب نفوذ بازار موبايل قزاقستان به سرعت در حال رسيدن به روسيه است به طوري که در فصل دوم  2008 ميلادي شمار کاربران اين کشور بيش از ۶ درصد افزايش داشته است.بر اساس اين گزارش، ضريب نفوذ تلفن همراه اين کشور اواخر ماه …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت سلولارنيوز، ميزان ضريب نفوذ بازار موبايل قزاقستان به سرعت در حال رسيدن به روسيه است به طوري که در فصل دوم  2008 ميلادي شمار کاربران اين کشور بيش از ۶ درصد افزايش داشته است.
بر اساس اين گزارش، ضريب نفوذ تلفن همراه اين کشور اواخر ماه ژوئن  89 درصد بوده که  نسبت به ۱۲ماه قبل  30 درصد رشد داشته است و انتظار مي رود تعداد کل کاربران قزاقستان در پايان سال جاري به ۳۷/۱۵ ميليون نفر برسد.
اين گزارش بدون ذکر آمار دقيق شمار کنوني کاربران قزاقستان ، اعلام کرد، بدون شک اين کشور با رسيدن به ضريب نفوذ ۱۰۰ درصدي از روسيه پيشي مي گيرد.
شبکه GSM قزاقستان نيز در سال گذشته راه اندازي شده و تعداد خطوط اتصالي اين شبکه از ۴۱/۲ ميليون به ۴۹/۴ ميليون اتصال رسيده است.
با اين حال ميزان رشد تعداد کاربران در اين کشور کاهش يافته است به طوري که تعداد کاربران قزاقستان در فصل دوم ۲۰۰۸ به ۳/۶ درصد رسيده در حالي که اين ميزان در مدت مشابه سال قبل ۶/۷ درصد بوده است.
اين کشور ر داراي سه اپراتور K-Cell، Beeline و Altel است که K-Cell و Beeline سرويس هاي شبکه GSM ارايه مي دهند و Altel علاوه بر  GSM سرويس هاي شبکه CDMA نيز به کاربران ارايه مي دهد.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا