سال ۲۰۱۰ گوشي هاي موبايل کارت شناسايي افراد مي شوند

” دکتر محمد اسماعيل وند ” درگفت و گو با موبنا با بيان اين مطلب گفت : با توجه به اين که گوشي هاي تلفن همراه در ۲ سال آينده  به ابزار شناسايي افرار تبديل مي شود ، وابستگي ۱۰۰ درصد به خارج از كشور براي نزديک به۷۰  ميليون نفر جمعيت كشور فاجعه‌بار خواهد بود. …

” دکتر محمد اسماعيل وند ” درگفت و گو با موبنا با بيان اين مطلب گفت : با توجه به اين که گوشي هاي تلفن همراه در ۲ سال آينده  به ابزار شناسايي افرار تبديل مي شود ، وابستگي ۱۰۰ درصد به خارج از كشور براي نزديک به۷۰  ميليون نفر جمعيت كشور فاجعه‌بار خواهد بود.
وي افزود :  حمايت دولت و کمي مهلت گرفتن از مصرف کنندگان تلفن همراه به توليد کنندگان داخلي اين اجازه را مي دهد  تا سه سال ديگر به خودكفايي در حد استانداردهاي جهاني اين صنعت گوشي تلفن همراه برسيم .
وي اظهار داشت :  تا زماني كه تجارت بزرگ گوشي تلفن همراه در دست نمايندگان شركت‌هاي بزرگ توليدكننده موبايل در کشور هاي همسايه  باشد ، همچنان فرار از ماليات و حقوق گمركي از راه قاچاق ادامه پيدا مي‌كند.
وي تصريح کرد : سال گذشته تاكنون ۲۰۰ هزار گوشي موبايل در كشور توليد شده است، در حالي كه بايد اين رقم به بيش از 4 ميليون توليد در سال برسد .
B/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا