۴۰ درصد گوشي هاي بازار EMEA مجهز به فناوري GPS شده اند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”،بر اسا س اين گزارش بازار گوشي هاي هوشمند با ۱۲ميليون و ۶۰۰هزار دستگاه ۱۳درصد کل تلفن هاي همراه عرضه شده در اين فصل را به خود اختصاص داده اند.بر اساس اين گزارش ۵۸ درصد از گوشي هاي هوشمندي که در اين فصل وارد بازار …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”،بر اسا س اين گزارش بازار گوشي هاي هوشمند با ۱۲ميليون و ۶۰۰هزار دستگاه ۱۳درصد کل تلفن هاي همراه عرضه شده در اين فصل را به خود اختصاص داده اند.
بر اساس اين گزارش ۵۸ درصد از گوشي هاي هوشمندي که در اين فصل وارد بازار شده  مجهز به سيستم واي فاي  هستند و ۱۳درصد ازآنها نيز گوشي هايي با صفحه لمسي مي باشند. 
در اين فصل نوکيا همچنان يکه تاز بازار است و بعد از آ ن شرکت ريم، HTC، موتورولا و سامسونگ بيشترين گوشي ها را در اين فصل وارد بازار کرده اند.
اين گزارش در ادامه رشد روز افزون تقاضا براي محصولاتي با فناري هاي پيشرفته تر را فرصتي بکر براي فعالان اين عرصه مي داند.
قاره اروپا به لحاظ  رشد بازار تلفن همراه و ضريب نفوذ آن در مقايسه با قاره آفريقا ، آسيا و آمريکا در جهان پيشرو است.
شمارکاربران تلفن همراه در اروپا ۸۰۰ميليون و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين قاره ۹۵درصد بودهاين در حالي است که رشد بازار در مناطقي از  غرب و شمال اروپا با کندي روبه رو است.
تعداد کل کاربران تلفن همراه در کشورهاي آفريقايي ۲۵۰ميليون و ضريب نفوذ آن ۲۷درصد است و رشد اين وسيله ارتباطي در قاره سياه نسبت به مناطقي مانند چين و هند  با يک تاخير چشمگير روبرو بوده است.
تعداد کاربران تلفن همراه در خاورميانه سالانه ۲۵/۳۰ درصد افزايش داشته و تا پايان ژوئن ۲۰۰۷ به ۷۷/۱۴۶ ميليون نفر رسيده است.
ترکيه با ۵۸/۵۶ ميليون کاربر تلفن همراه بزرگترين بازار خاورميانه است و عربستان سعودي با ۸۹/۲۳ ميليون مشترک تلفن همراه در جايگاه دوم قرار دارد و هرسال ۳۹/۴۰ درصد به کاربران آن افزوده مي شود.
ايران تا پايان ژوئن ۲۰۰۷ ميلادي  04/17 ميليون کاربر تلفن همراه داشته و هر سال نيزرشد قابل توجه اي نسبت به سال قبل داشته است.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا