بازار تلفن همراه هند در يک نگاه

 به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولانيوز”،در اين گزارش آمده است:تعداد کاربراني که در فصل اول سال جاري به شبکه اضافه شده اند نشان مي دهد ، بطور ميانگين ماهانه هشت ميليون و ۵۰۰ هزار نفر به شبکه ارتباطي اين کشور اضافه شده اند.اين گزارش با اعلام  اين که فعالان صنعت ارتباطات تلفن همراه …

 به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولانيوز”،در اين گزارش آمده است:تعداد کاربراني که در فصل اول سال جاري به شبکه اضافه شده اند نشان مي دهد ، بطور ميانگين ماهانه هشت ميليون و ۵۰۰ هزار نفر به شبکه ارتباطي اين کشور اضافه شده اند.
اين گزارش با اعلام  اين که فعالان صنعت ارتباطات تلفن همراه در جهان با سود بخشي موفقيت آميزي در اين عرصه مواجه شده اند، مي افزايد: کاهش  استفاده از  تلفن هاي ارتباطي ثابت راه دور ، پايين آمدن  هزينه هاي رومينگ  و   عمليات شبکه هاي تلفن همراه و درآمدي که کاربران به خاطر استفاده روز افزون از آن ها مي پردازند، از دلايل عمده رشد بازار اين کشور  است.
انتظار مي رود مابه التفاوت سرويس هاي ارتباطي نيز با وجود افزايش تعداد کاربران در آينده با کاهش روبر شود چرا که ميانگين درآمدي که از هر  کاربر بدست خواهد آمد، با کاهش مواجه خواهد شد.
در ادامه اين گزارش به فعالان اين عرصه توصيه شده است، براي رسيدن به يک سطح مطلوب ميزان استفاده کاربران را ازسرويس هاي ارتباطي تلفن همراه افزايش دهند.
يکي از محققان در اين باره گفت: دولت هند در نظر دارد با برگزاري مزايده و اعطاي مجوزهاي فرکانس هاي راديويي،ارايه شماره هاي قابل انتقال و شبکه ها ي تلفن همراه مجاز ي سرويس هاي ارتباطي نوين را در اختيار کاربران اين کشور قرار دهد.
دولت اين کشور انتظار دارد با سرمايه گذاري گسترده در اين عرضه تعداد کاربران اين کشور را تا سال ۲۰۱۲ميلادي به ۷۰۰ميليون نفر برساند واين آمار نشان مي دهد که چين و هند از نظر افزايش ماهانه تعداد کاربران رقابت شانه به شانه اي با يکديگر دارند.
هند با ۱۲اپراتور فعال رتبه دوم بازارتلفن همراه آسيا را در اختيار دارد و همانند چين بازارارتباطي اين کشوردرچنبره شبکه  gsmمي باشد بطوري که سهم اين شبکه با ۱۹۸.۵۸ميليون کاربر تا پايان مارس ۲۰۰۸ حدود ۷۵.۱درصد بوده است.
 فروش تلفن همراه در سال ۲۰۰۷ ميلادي نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۰۶ در اين کشور حدود دوبرابر شده است و از ۴۵ميليون به ۹۰ميليون دستگاه رسيده است.
هند با سه ميليون و ۱۶۶هزارو ۴۱۴ کيلومتر مربع مساحت و بيش از يک  ميليارد نفر جمعيت در جنوب آسيا واقع شده و پايتخت آن دهلي نو است.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا