قاچاق گوشي تلفن همراه ،اشتغال کاذب در ايران ايجاد کرده است

دکتر سيروس محمدي نژاد در گفت و گو با موبنا گفت : شمار افراد بيکار در شهر هاي مرزي کشور باعث شده است تا اين افراد با قاچاق کردن کالا هايي از جمله گوشي تلفن همراه بتوانند مخارج زندگي خود را تامين کنند.وي افزود : تفاوت قيمت گوشي هاي تلفن همراه در خارج از کشور …

دکتر سيروس محمدي نژاد در گفت و گو با موبنا گفت : شمار افراد بيکار در شهر هاي مرزي کشور باعث شده است تا اين افراد با قاچاق کردن کالا هايي از جمله گوشي تلفن همراه بتوانند مخارج زندگي خود را تامين کنند.
وي افزود : تفاوت قيمت گوشي هاي تلفن همراه در خارج از کشور با قيمت گوشي هاي داخل بسيار است و همين امر باعث قاچاق اين کالا پرمصرف شده است .
اين کارشناس مسائل اقتصادي اظهار داشت : قاچاق کالا در کشور ها صورت مي گيرد که هزينه واردات آن کالا ها به طور قانوني بسيار سنگين است و به همين علت برخي از افراد تمايل به قاچاق کالا کشيده مي شوند .
وي تصريح کرد : تعرفه گوشي تلفن همراه در ايران بايد به کمتر از ۵ درصد برسد و تعرفه ۲۴ درصد به خاطر حمايت از توليد داخل صورت گرفت تنها به امر قاچاق گوشي تلفن همراه کمک مي کند .
وي گفت : نيروي انتظامي در کشور به تنهايي قادر نخواهد بود مانع امر واردات غير قانوني گوشي تلفن همراه در ايران شود و بايد دولت با کاهش تعرفه در اين زمينه به آنان کمک کند .
محمدي نژاد خاطرنشان کرد : فعاليت هاي کارشناسي در خصوص کاهش تعرفه ها بايد در وزارت بازرگاني صورت بگيرد.
B/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا