نرم افزار پيامک فارسي در کشور وجود ندارد

دکتر محمد باقر توحيدي در گفت و گو با موبنا گفت : تمامي نرم افزارهايي که به عنوان پيامک فارسي در کشور به مردم ارائه مي شود نرم افزار عربي است و مسئولان تاکنون هيچ اقدامي در جهت توليد نرم افزار فارسي تلفن همراه صورت نداده اند .به گفته وي مسئولان وزارت ارتباطات اول بايد …

دکتر محمد باقر توحيدي در گفت و گو با موبنا گفت : تمامي نرم افزارهايي که به عنوان پيامک فارسي در کشور به مردم ارائه مي شود نرم افزار عربي است و مسئولان تاکنون هيچ اقدامي در جهت توليد نرم افزار فارسي تلفن همراه صورت نداده اند .
به گفته وي مسئولان وزارت ارتباطات اول بايد به فکر توليد نرم افزار پيامک فارسي باشند و بعد فرهنگ پيامک  فارسي را در کشور گسترش دهند .
اين کارشناس مسائل اقتصادي به اختلال سيستم مخابراتي و سرويس دهي تلفن همراه در کشور اشاره کرد و اظهار داشت : متاسفانه در وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات سيار نابساماني زيادي وجود دارد که بعد از گذشت ۱۵ سال از فعاليت تلفن همراه در کشور هنوز نتوانسته اين مشکل را برطرف کنند .
وي گفت : ۹۰ درصد دستگاه هاي تلفن همراه در کشور داراي نرم افزار فارسي نيستند و علت اين امر توليد گوشي ها به سفارش کشور هاي ديگر نقاط جهان است.
به گفته وي، ۱۵ درصد از پيامک هاي ارسالي در کشور به مقصد نمي رسد اما مشترکان بايد مبلغ ان را پرداخت کنند.
وي در خصوص ارئه خدمات به مشترکان اپراتور ها گفت : اپراتور ها بايد به فکر ارائه خدمات به مشترکان خود باشند و از توليد سيم کارت بدون خدمات خوداري کنند.
توحيدي افزود :به عنوان نمونه بسياري از سيم کارت هاي توليدي شرکت ايرانسل در گوشي هاي ساده کارايي دارند که اين براي اپراتوري با نام ايرانسل اصلا خوشايند نيست .
وي گفت :در دنيا معمولا تبليغات براي اپراتور هايي صورت مي گيرد که داراي کيفيت مطلوبي هستند اما در ايران متاسفانه تبليغات گسترده براي اپراتور هايي  انجام مي شود که سرويس دهي و خدمات مناسبي به مشترکان نمي دهند. 
وي اظهار داشت : نداشتن افراد متخصص در برخي از حوزه هاي وزارت ارتباطات امروزه به يکي از دغدغه هاي رياست جمهوري و وزير ارتباطات تبديل شده است که اميدورايم با پرورش نيرو ها و استعداد هاي داخلي بتوايم اين گونه مشکلات را از سر راه پيشرفت حوزه ارتباطات کشور برداريم .
b/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا