فعال سازي سيم کارت هاي ايرانسل قبل از ثبت سند ، تخلف اپراتور است

لطف الله سبوحي در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت :خريدار  سيم کارت اعتباري موظف به تکميل ثبت نام و ثبت مشخصات دقيق خود در شبکه تلفن همراه در هنگام خريد است و اپراتور نيز بايد اين موضوع را تحت کنترل داشته باشد.وي با تاکيد بر اينکه خريدار سيم کارت ايرانسل موظف است …

لطف الله سبوحي در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت :خريدار  سيم کارت اعتباري موظف به تکميل ثبت نام و ثبت مشخصات دقيق خود در شبکه تلفن همراه در هنگام خريد است و اپراتور نيز بايد اين موضوع را تحت کنترل داشته باشد.
وي با تاکيد بر اينکه خريدار سيم کارت ايرانسل موظف است هنگام خريد و براي ثبت سيم کارت خود در شبکه، کارت شناسايي معتبر همراه داشته باشد تصريح کرد:سيم کارتي که بدون سند خوردن و به نام زدن در شبکه ايرانسل کار کند، جزء تخلف محسوب مي شود و از ديدگاه ما اپراتور تخلف کرده است.
سبوحي در خصوص مزاحمت هاي تلفني که به دليل الزامي نبودن ثبت مالکيت سيم کارت هاي اعتباري صورت مي گيرد، اظهار داشت:در آيين نامه مزاحمت تلفني که براي تمامي اپراتورها ابلاغ شده و لازم الاجراست، مراحل مختلف مزاحمت هاي تلفني و جرايم مربوطه تعريف شده است.
وي گفت:چنانچه سيم کارت به نام فرد باشد و از آن سيم کارت مزاحمتي صورت گيرد،  متخلف شخصي خواهد بود که سيم کارت به نام وي در شبکه به ثبت رسيده است.
معاون صدور مجوز سازمان تنظيم مقررات تاکيد کرد: نبايد سيم کارت ايرانسل قبل از رجيستري فعال شود و چنانچه مشکلي از اين بابت براي مشترک پيش آيد مقصر اپراتور است.
اين در حالي است که نارضايتي مشترکان از گسترش مزاحمت هاي تلفني در شبکه ايرانسل هر روز در حال قوت گرفتن است.
کارشناسان بر اين باورند كه عرضه سيم کارت هاي ارزان قيمت ،بدون برنامه ريزي و عدم رعايت آيين نامه تقاضا و اشتراک براي مشترکان،  سبب شده که نارضايتي از مزاحمت تلفني هاي مکرر براي مشترکان اين اپراتور و نيز مشترکان اپراتورهاي ديگر افزايش يابد و به يک معضل جدي در شبکه تلفن همراه کشورمان مبدل شود.
اين مساله در عين حال باعث شده تا  مشترکان تلفن در ايران ، بار ديگر طعم تلخ مزاحمت هاي تلفني را که پيش از اين مشترکان تلفن ثابت را آزار مي داد بچشند.
با اين تفاوت که براي رفع اين معضل قديمي قوانين و مقرراتي تدوين و اعمال شد که درباره مشترکان متخلف ايرانسل وجود ندارد و آنها مي توانند بدون نگراني درباره عواقب کاري که مي کنند ، به آزار ديگران بپردازند.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا