دو خبر از آمريکا و ژاپن

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،يک مقام اگاه در اين باره گفت: طرح ماليات بر مکالمات صوتي و پيامک همانند امکانات عمومي ديگر چون آب و برق و گاز به اجرا گذاشته مي شود.اين ماليات باکاهش۰.۵ درصدي ماليات هاي معمول ۷ درصد تعيين شده است که براي اولين بار سرويس هاي اينترنت …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،يک مقام اگاه در اين باره گفت: طرح ماليات بر مکالمات صوتي و پيامک همانند امکانات عمومي ديگر چون آب و برق و گاز به اجرا گذاشته مي شود.
اين ماليات باکاهش۰.۵ درصدي ماليات هاي معمول ۷ درصد تعيين شده است که براي اولين بار سرويس هاي اينترنت تلفني را نيز در بر مي گيرد.
مقامات مربوط در مورد اعلام کردند که ماليات هاي جاري ساليانه ۲۰ميليون دلار درامد عايد شهر ساکرامنتو مي کند.
گروه ها و انجمن هاي مختلف در اين شهر با طرح مذکور مخالفت و اعمال ماليات بر پيامک را غير قانوني عنوان کرده اند.
تيموتي بيتل يکي از مخالفان اين طرح گفت:سرويس هاي ارتباطي حق مسلم مردم است و هيچ نهادي حق ندارد براي اين حق از آنها ماليات دريافت کند.
همچنين در خبر ها آمده است که شرکت ژاپني KDDI با بانک ميتسوبيشي توکيو براي ارايه بانک آنلاين يک قرارداد همکاري امضا کرده است.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “اينتوموبايل”، اين بانک آنلاين موسوم به Jibun Bank يا “me bank”، از اوايل جولاي به کاربران ارايه مي شود و به صورت ۲۴ ساعته فعال است.
سهام اين بانک به صورت ۵۰-۵۰ بين دو شرکت تقسيم شده است.
کاربران مي توانند از طريق تلفن همراه خود به صورت آنلاين پرداخت ها و مبادلات مالي را انجام دهند.
اين سرويس علاوه بر کاربران KDDI، براي کاربران شرکت هاي NTT DoCoMo و سافت بانک نيز ارايه شده است.
KDDI شرکت ارتباطات مخابراتي  و دومين اپراتور  تلفن همراه از لحا ظ تعداد کاربر در ژاپن به حساب مي آيد و در اکتبر ۲۰۰۰از ترکيب شرکت DDI، KDDو IDO تاسيس شد.
تعداد کل کاربران تلفن همراه در ژاپن تا پايان ژوئن ۲۰۰۷ميلادي ۱۰۲ميليون و ۱۰۰ هزارنفر  و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۶/۷۷درصد اعلام شده است .
در اين کشور پنج اپراتور فعال  وجود دارند.
 134/112/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا