“کولسپان” تراشه اي براي مقابله با شنود تلفني ارايه داد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “د اينکوايرر”، اين تراشه موسوم به Trustchip شبيه کارت هاي حافظه معمولي MicrosSD بوده و از اين مزيت برخوردار است که در بسياري از دستگاه هاي ديگر مجهز به سيستم عامل سيمبين يا ويندوز موبايل استفاده شود. تراشه Trustchip از موتور داخلي براي رمزدار کردن …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “د اينکوايرر”، اين تراشه موسوم به Trustchip شبيه کارت هاي حافظه معمولي MicrosSD بوده و از اين مزيت برخوردار است که در بسياري از دستگاه هاي ديگر مجهز به سيستم عامل سيمبين يا ويندوز موبايل استفاده شود.
تراشه Trustchip از موتور داخلي براي رمزدار کردن و همچنين پردازشگر تعبيه شده(onboard) برخوردار است.
“جفري استرن” قايم مقام توسعه تجاري کولسپان درباره اين تراشه گفت: اين تراشه يک ميکرو پردازشگر RISC 32 بايتي برمبناي ARM (ويروس آرمرد) است و براي امن کردن تماس هاي صوتي کاربران بايد دو عدد از اين تراشه ها را که شبيه کارت حافظه است در دو گوشي تلفن همراه بگذارند تا تماس هاي اين دو گوشي رمزدار شود، سپس کاربران اين دو گوشي مي توانند با يکديگر تماس هاي صوتي امن داشته باشند.
تراشه  Trustchipعلاوه بر رمزدار کردن تماس هاي صوتي، ايميل و پيام فوري  (Instant Messaging) را نيز رمزدار مي کند اما تنها نقطه ضعف آن اين است که اطمينان وجود ندارد اين تراشه به طور قانوني در خارج از آمريکا عرضه شود زيرا از تکنولوژي رمزدار کردن DES  256 بايتي استفاده مي کند  بنابراين صادرات آن به خارج از کشور سخت باشد.
طبق قانون اتحاديه اروپا، اپراتورهاي تلفن همراه بايد تمامي تماس هايي را که از طريق شبکه آنها انتقال مي يابد ثبت کنند و تراشه Trustchip مانع اين نياز نخواهد شد زيرا داده هايي مانند شماره هاي تلفن و مدت تماس را تحت تاثير قرار نمي دهد.
اما اپراتورهاي شبکه ديگر قادر نخواهند بود براي آژانس هاي امنيتي دولت ها اين امکان را فراهم کنند که تماسها را شنود کنند. مگر اين که کليد را داشته باشند.
شرکت Koolspan گزارش داد که اين تراشه تا سپتامبر ۲۰۰۸ به توليد کامل خواهد رسيد و شرکت براي  مطئمن ساختن آژانس هاي دولتي آمريکا تصميم گرفته است اين تراشه را در آمريکا بسازد.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا