دولت نيوزيلند قانون منع استفاده از تلفن همراه را اصلاح مي کند

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت استاف، دوبرابر شدن تعداد تصادفات رانندگي ناشي از استفاده رانندگان از تلفن همراه باعث شد دولت قانون منع استفاده از تلفن همراه را به تصويب برساند.“هاري داينوون” ، وزير بهداشت راه و ترابري نيوزيلند مي گويد: دولت اولين بار در سال ۲۰۰۴ اين قانون را …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت استاف، دوبرابر شدن تعداد تصادفات رانندگي ناشي از استفاده رانندگان از تلفن همراه باعث شد دولت قانون منع استفاده از تلفن همراه را به تصويب برساند.
“هاري داينوون” ، وزير بهداشت راه و ترابري نيوزيلند مي گويد: دولت اولين بار در سال ۲۰۰۴ اين قانون را تصويب کرد اما سپس متوجه شد که اين قانون باعث کم شدن تصادفات و صدمات ناشي از آن نشده است و هم اکنون تصميم دارد اين قوانين را اصلاح کند.
شمار گزارش هاي مربوط به تصادفات رانندگي از شش سال گذشته تا کنون بيش از دو برابر بوده و تحقيقات نشان داده که بيشتر اين تصادفات مربوط به استفاده رانندگان از تلفن همراه در حين رانندگي بوده است. 
بين سال هاي ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ حدود ۴۱۱ مورد تصادف باعث آسيب و صدمه جدي شد و ۲۶ مورد موجب مرگ شده که استفاده از تلفن همراه يا ديگر دستگاه هاي ارتباطي عامل اصلي اين تصادفات اعلام شده است.
حواس پرتي ناشي از استفاده از تلفن همراه بخشي از پي آمد هاي خطرناک رانندگي است.
قانون منع استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگي در ۴۵ کشور اروپايي به تصويب رسيده است ودولت نيوزيلند قصد دارد در ماه اگوست ۲۰۰۸ جلسه اي تشکيل دهد و روش هاي کارآمدي اين قانون را ارزيابي کند.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا