۸۰ درصد درآمد مخابرات از ارتباطات صوتي و مکالمه مشترکان به دست مي آيد

 ،گفت:طبق برنامه‌هاي شركت ارتباطات سيار ، توسعه خدمات ارزش افزوده مانند MMS و GPRS  در دستور کار اين شرکت قرار گرفته است.به گزارش خبرنگار موبنا صابر فيضي که در مراسم معارفه شرکت مخابرات ايران در بورس سخن مي گفت با تاکيد بر رفع تقاضاي به‌روز مشتركان تلفن همراه در کشور اظهار داشت:طي ۱۰ سال گذشته …

 ،گفت:طبق برنامه‌هاي شركت ارتباطات سيار ، توسعه خدمات ارزش افزوده مانند MMS و GPRS  در دستور کار اين شرکت قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار موبنا صابر فيضي که در مراسم معارفه شرکت مخابرات ايران در بورس سخن مي گفت با تاکيد بر رفع تقاضاي به‌روز مشتركان تلفن همراه در کشور اظهار داشت:طي ۱۰ سال گذشته شمار مشترکان تلفن همراه حداقل ۲۰ برابر شده است.
وي گفت:تا پايان برنامه چهارم توسعه شمار مشتركان تلفن ثابت به ۳۶ ميليون و ۳۰۰ هزار مشترك و ضريب نفوذ آن نيز از ۵۰ درصد فراتر خواهد رفت.
به گفته فيضي در زمان حاضر تلفن ثابت در تمام شهرهاي كشور به روز واگذار مي‌شود.
وي با بيان اينکه شركت مخابرات در دو سال اخير با توجه به سياست‌هاي برنامه چهارم توسعه ، جهش محسوسي در افزايش تعداد مشتركان و به‌روز شدن تلفن ثابت در شهرهاي كشور و رساندن تلفن به روستاها داشت خاطرنشان کرد:در اين مدت  فعاليت هايي كه به افزايش تعداد خطوط تلفن ثابت و سيار منجر شد و نيز  زيرساخت‌هايي كه از قبل پيش‌بيني شده بود، به اوج رسيد.
مديرعامل شرکت مخابرات ايران با اشاره به گسترش ارتباط بين الملل شبکه تلفن همراه ،يادآور شد: هم اکنون ايران با ۱۰۰ كشور در سطح جهان از طريق ۲۲۰ اپراتور، ارتباط رومينگ بين‌الملل دارد که اين ميزان رو به گسترش است.
وي افزود:در زمان حاضر تعداد آنتن‌هاي BTS تلفن همراه ۱۵ هزار و ۳۱۰ ايستگاه است که اين آمار در شهريورماه سال ۸۴ ، ۵ هزار و ۳۹۸ آنتن بود.
فيضي با اشاره به وجود بيش از ۵۲ هزار و ۳۷۰ روستاي داراي ارتباط، تصريح کرد:
در بررسي سال ۷۵  مخابرات در کشور  ، ۷ ميليون تلفن ثابت، كمتر از يك ميليون تلفن همراه و ديتا تقريبا در حد صفر وجود داشت اما بعد از ۱۰ سال اين آمار ،در تلفن همراه حداقل ۲۰ برابر،در تلفن ثابت حداقل ۳ برابر و در ديتا تقريبا  18 برابر شده است.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا