هفت روز با موبايل ايراني

برقراري رومينگ بين الملل سيم کارت هاي اعتباري اپراتور اول هم خبر ديگر موبايل ايراني در هفته گذشته بود که نشان مي داد اپراتور تلفن همراه با سرعت تمام در حال بازارگشايي است .تاجايي که حتي متوجه مخالفت مجلس با افزايش تعرفه پيامک لاتين نيز نشد ، از سويي به گفته يک عضو کميته مخابرات …

برقراري رومينگ بين الملل سيم کارت هاي اعتباري اپراتور اول هم خبر ديگر موبايل ايراني در هفته گذشته بود که نشان مي داد اپراتور تلفن همراه با سرعت تمام در حال بازارگشايي است .
تاجايي که حتي متوجه مخالفت مجلس با افزايش تعرفه پيامک لاتين نيز نشد ، از سويي به گفته يک عضو کميته مخابرات مجلس ، بحث معضلات موبايل هنوز در خانه ملت مطرح نشده است و به همين دليل هم مي توان نتيجه گرفت که گران شدن پيامک لاتين جزو معضلات موبايل ايراني نيست .
واگذاري تدوين مقررات رومينگ داخلي به بخش خصوصي هم خبر ديگر موبايل ايراني در هفته قبل بود که از اهميت يافتن بخش خصوصي حکايت مي کرد و نشان مي داد که هرجا منفعت مادي نباشد، بخش خصوصي خواهد بود.
اهالي جامعه موبايل ايراني به خصوص آنهايي که با موبايل ايراني به آزار ديگران مي پردازند، يک خبر خوش ديگر هم دريافت کردند. اين که  آيين‌نامه‌ تقاضا و اشتراك سيم‌كارت به بعد از خصوصي‌سازي مخابرات موکول شد و حالا حالا ها مشکلي براي اشتراک بي قانون و چارچوب به وجود نمي آيد.
اما بشنويد از شركت اماراتي اتصالات که براي سرمايه‌گذاري در بازار تلفن همراه ايران اظهار تمايل کرده است و به نظر مي رسد هواي داغ شيخ نشين دوبي ، باعث شده تا مديران اين اپراتور بزرگ منطقه هوس کرده اند هواي موبايل ايراني را  استنشاق کنند.
“ظرفيت شبكه براي پذيرش مكالمات تلفن همراه افزايش مي‌يابد”، اين هم از طنز موبايل ايراني در هفته پاياني ارديبهشت ماه که البته چندان هم تازگي نداشت و هر از گاهي از سوي مسئولان وعده داده مي شود.
ايضا ، کاهش آمار SMSهاي ناموفق که اين هم براي اهالي موبايل ايراني يک سورپرايز واقعي بود.
چون درست زماني که تصميم گرفتند خبر خوش را با پيامک به اطلاع دوستان خود برساند، با پيغام failed message…  مواجه شدند .
برگزاري مزايده‌ انتخاب پيمانكاران توليد محتوا‌ي پيام کوتاه هم در زمره اخبار مهم اين حوزه در هفته اي بود که بر موبايل ايراني گذشت و به مشترکان محترم ايراني نويد مي داد که ديگر نگران کمبود محتواي پيامک نباشند.
“پيامک‌هاي عاشقانه و مبتذل، ترفند جديد جذب مشتري در ايرانسل” ، اما اين خبر چندان هم خوشايند نبود ، چون اهالي موبايل ايراني با خود فکر کردند که “اي بابا پس  اين همه ابراز عشق الکي بود و طرف مربوطه مامور مخفي ايرانسل بوده است” !


۱۵/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا