کنيا آستين ها را براي مبارزه با جنايات موبايلي بالا زده است

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت سي آي او، پليس کشور آفريقايي کنيا هم اکنون براي تشخيص هويت کاربر واقعي تلفن همراه با چالش روبه روست، زيرا بيشتر سيم کارت هايي که در اين کشور فروخته مي شود،  هيچ جايي ثبت نمي شوند.اين گزارش حاکي است که بسياري از افراد کلاهبردار …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت سي آي او، پليس کشور آفريقايي کنيا هم اکنون براي تشخيص هويت کاربر واقعي تلفن همراه با چالش روبه روست، زيرا بيشتر سيم کارت هايي که در اين کشور فروخته مي شود،  هيچ جايي ثبت نمي شوند.
اين گزارش حاکي است که بسياري از افراد کلاهبردار و خلافکار به دليل اين که هويت دارنده سيم کارت ها جايي ثبت نمي شود ، پس از استفاده موبايل براي انجام کارهاي خلاف آن را از گوشي خارج کرده و به دور مي اندازد.
مجلس کنيا براي بررسي و کنترل افرادي که از تلفن همراه براي ارسال پيام در زمينه هاي جنايي استفاده مي کنند، قانوني را تصويب کرده است که براساس آن هويت ۱۱ ميليون کاربرتلفن همراه ثبت مي شود.
کاربران در زمان خريد سيم کارت بايد کارت ملي و يا پاسپورت خود را ارايه دهند و اپراتور  ها و فروشندگان نيز موظف به ثبت هويت مشترکان هستند.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا