انعقاد قرارداد مرکز تحقيقات مخابرات ايران با ۱۴ دانشگاه کشور

به گزارش خبرنگار موبنا دکتر عباس ظريف کار در اولين نشست خبري خود که صبح امروز در مرکز تحقيقات مخابرات ايران برگزار شد اظهار داشت:حمايت از فرصت هاي مطالعاتي در دانشگاه ها طي چند سال اخير به صورت پراکنده توسط مرکز تحقيقات مخابرات انجام گرفت اما قصد داريم با انعقاد قراردادي ۲ ساله برنامه مدوني …

به گزارش خبرنگار موبنا دکتر عباس ظريف کار در اولين نشست خبري خود که صبح امروز در مرکز تحقيقات مخابرات ايران برگزار شد اظهار داشت:حمايت از فرصت هاي مطالعاتي در دانشگاه ها طي چند سال اخير به صورت پراکنده توسط مرکز تحقيقات مخابرات انجام گرفت اما قصد داريم با انعقاد قراردادي ۲ ساله برنامه مدوني در اين خصوص تدوين کنيم.
وي افزود:انعقاد قرارداد بين مرکز تحقيقات مخابرات و ۱۴ دانشگاه کشور مي تواند همگرايي تحقيقات کشور را در بين اين دو نهاد فراهم کرده و سبب رشد دانش ICT شود.
ظريف کار با بيان اينکه خط و خطوط فعاليت تحقيقاتي مرکز تحقيقات مخابرات ايران طي برنامه ۵ ساله تعيين شده است يادآور شد: تاکنون ۳ سال از اين برنامه گذشته است و برخي فعاليت هاي اين مرکز توانسته تا حدي جوابگوي بخش تحقيقات و آموزش کشور باشد اما برنامه هاي بلند مدت اين مرکز نيز در دست انجام است.
سرپرست مرکز تحقيقات مخابرات ايران در خصوص طرح هاي اين مرکز در سال گذشته و در زمينه همکاري با دانشگاه ها يادآور شد: تاسيس آزمايشگاه هاي تخصصي در دانشگاه هاي مستقر در تهران و شهرستان ها ، انجام پروژه هاي بنيادي در دانشگاه ها و تاسيس مراکز رشد ICT  که بر اساس فرصت تعيين شده در مرکز فضاي مناسبي براي بهره برداري تاسيس خواهد شد، از جمله اين طرح ها است.
وي به مشارکت دانشگاه ها در برنامه هاي آموزشي تخصصي مرتبط با ارتباطات و فناوري اطلاعات تاکيد و تصريح کرد: وزارت ارتباطات به عنوان متولي ICT کشور بايد در تربيت نيروي انساني دخالت داشته و تاثير گذار باشد.
به گفته اين مقام مسئول دانشگاه ها بايد مباحث ICT را در برنامه هاي آموزشي خود قراردهند که در اين راستا برگزاري دوره کارشناسي ارشد امنيت شبکه و نيز شبکه هاي فيبر نوري در مرحله تدوين و تصويب است.
ظريف کار از حمايت از اجراي پايان نامه هاي تحصيلي مرتبط با ICT و گسترش فعاليت با دانشگاه هاي کشور به عنوان برنامه هاي امسال مرکز تحقيقات مخابرات نام برد.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا