استفاده از تلفن همراه نيازمند آموزش و فرهنگ سازي است

 “دکتر علي پورمقدم” در گفت و گو با خبرنگار “موبنا”  اظهار داشت: براي استفاده از تلفن همراه در سطح کشور بايد آموزش هاي لازم به صورت فراگير تدارک ديده شود،  چرا که بيشتر مشترکان از فرهنگ استفاده صحيح و مناسب اين کالاي ارتباطي برخوردار نيستند.وي افزود: موبايل يک تکنولوژي است که با فرهنگ سنتي ايراني …

 “دکتر علي پورمقدم” در گفت و گو با خبرنگار “موبنا”  اظهار داشت: براي استفاده از تلفن همراه در سطح کشور بايد آموزش هاي لازم به صورت فراگير تدارک ديده شود،  چرا که بيشتر مشترکان از فرهنگ استفاده صحيح و مناسب اين کالاي ارتباطي برخوردار نيستند.
وي افزود: موبايل يک تکنولوژي است که با فرهنگ سنتي ايراني تداخل پيدا کرده است و براي حل اين معضل مشترکان الزاما به مجموعه اي آموزش نياز دارند.
اين استاد دانشگاه ادامه داد:با توجه به گسترش فزاينده ضريب نفوذ تلفن همراه در ايران،  کم و کيف اثرگذاري فرهنگي اين پديده در تمامي اقشار، ابعاد وسيع تري به خود گرفته است و پيامد هاي فرهنگي و اجتماعي جديدي را به دنبال دارد.
پورمقدم تصريح کرد: شايد از همان بدو ورود اين فناوري به کشور، عملکرد مردم براي استفاده از گوشي هاي موبايل چندان قابل پيش بيني نبود، اما امروز تقريبا تمام محافل علمي و کارشناسي مرتبط با مقوله فرهنگ و جامعه بر ميزان اثرگذاري بالاي اين پديده اتفاق نظر دارند.
وي فرهنگ سازي در رابطه با اينکه مردم کجا و چگونه مي توانند از موبايل استفاده کنند را ضروري برشمرد و اظهار داشت: البته اين وظيفه به نحوي بر عهده دفاتر روابط عمومي شرکت هاي مخابراتي، رسانه ها و ساير نهادهاي فرهنگ ساز است.
نحوه استفاده در اماکن عمومي، ناآشنايي به کارکردهاي اصلي تلفن هاي همراه، مکالمه هاي افراطي و طولاني، قراردادن بي هدف اين وسيله ارتباطي در اختيار نوجوانان و کودکان، سوء استفاده هاي اخلاقي و نيز برخي رفتارهاي نامتعادل با استفاده از اين وسيله، از جمله مواردي است که کارشناسان عقيده دارند اثرات اجتماعي و فرهنگي نگران کننده اي خواهد داشت.
۱۲۹/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا