قابليت هاي پيام کوتاه بايد فراتر از کاربردهاي معمول آن باشد

“احمد  اسماعيلي”  در گفت وگو با خبرنگار موبنا با تاکيد بر اينکه SMS  از ديدگاه اجتماعي همانند  يک رسانه عمومي  و جامع  در بين افراد جامعه ايفاي نقش مي کند، اظهار داشت:پيام کوتاه بايد به عنوان  ابزاري مناسب براي برقراري ارتباط بيشتر و انتقال تجربيات در جامعه مورد استفاده قرار گيرد.وي با اشاره  به ويژگي …

“احمد  اسماعيلي”  در گفت وگو با خبرنگار موبنا با تاکيد بر اينکه SMS  از ديدگاه اجتماعي همانند  يک رسانه عمومي  و جامع  در بين افراد جامعه ايفاي نقش مي کند، اظهار داشت:پيام کوتاه بايد به عنوان  ابزاري مناسب براي برقراري ارتباط بيشتر و انتقال تجربيات در جامعه مورد استفاده قرار گيرد.
وي با اشاره  به ويژگي هاي  منحصر به فرد اين ابزار ارتباطي نظير هزينه کم و سرعت بالاي ارسال پيام گفت:اين فناوري مي تواند بسياري از خلاهاي مربوط به رفتارها و ارتباطات اجتماعي را نيز تحت پوشش و کنترل خود در آورد.
وي ادامه داد: در شرايطي که امکان برقراري تماس تلفني به دلايلي نظير مشکلات و محدوديت هاي شبکه نباشد ، ارسال پيام کوتاه  راه موثري براي برقراري ارتباط است.
اسماعيلي افزود: همچنين  در بسياري موارد افراد  به دليل ناتواني در برقراري ارتباط هاي” رو در رو”  و عدم توانايي بيان احساسات خود از اين وسيله براي ابزار مستقيم عقايد وافکار خود بهره مي جويند.
اين کارشناس ارتباطات تصريح کرد:برد ارسال SMS  در زندگي امروز ايرانيان تا جايي گسترش يافته که بسياري از خانواده ها براي کنترل وارتباط با ساير اعضاء به  ويژه فرزندان خود در زمانهايي که امکان حضور آنها فراهم نيست ،از آن استفاده مي کنند.
وي به خلا ء کاهش فرهنگ گفت وگو در خانواده و حضور کمرنگ والدين در کنار فرزندان در دنياي مجازي اشاره وخاطر نشان کرد: امروزه برقراري  ارتباطات  از طريق تلفن همراه و پيام کوتاه هموارتر شده است.
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا