نمايندگان مجلس به رييس جمهوري تذکر دادند

به گزارش خبرنگار موبنا نمايندگان شهرهاي قم، تهران، شيراز و اصفهان از جمله امضاء کنندگان اين تذکر هستند.در اين باره احمد بزرگيان عضو کميته مخابرات مجلس شوراي اسلامي به خبرنگار موبنا گفت:براساس قانون، دولت موظف است حقوق گمرکي را طوري پيش بيني کند که معدل تعرفه هاي کالاهاي وارداتي از ۱۶ درصد نزول نکند.وي ادامه …

به گزارش خبرنگار موبنا نمايندگان شهرهاي قم، تهران، شيراز و اصفهان از جمله امضاء کنندگان اين تذکر هستند.
در اين باره احمد بزرگيان عضو کميته مخابرات مجلس شوراي اسلامي به خبرنگار موبنا گفت:براساس قانون، دولت موظف است حقوق گمرکي را طوري پيش بيني کند که معدل تعرفه هاي کالاهاي وارداتي از ۱۶ درصد نزول نکند.
وي ادامه داد: دولت مي تواند بر اساس مطالعه بازار و با حفظ اين معدل، ميزان تعرفه واردات را تغيير دهد.
کاهش تعرفه واردات گوشي تلفن همراه از ۲۵ درصد به ۴ درصد در کميسيون ماده يک مصوب شده است و قرار است به تصويب نهايي هيات وزيران برسد.
بزرگيان اظهار داشت: در بحث واردات گوشي تلفن همراه نيز کاهش تعرفه با حفظ معدل از لحاظ قانوني بلامانع است ؛ اما آن چه که باعث اعتراض نمايندگان مجلس به تصميم تعيين تعرفه ۴ درصدي اين کالا شده نحوه تعرفه گذاري بدون مطالعه و غير کارشناسي در دو سال گذشته است.
وي يادآور شد: طي دو سال گذشته، تعرفه واردات گوشي يک بار به ۱۵ برابر افزايش يافت و در زمان حاضر نيز شاهد کاهش ۱۵ برابري آن هستيم. 
اين نماينده مجلس با تاکيد بر اينکه تعرفه بايد به گونه اي باشد که بازار را با اختلال مواجه نکند،خاطرنشان کرد:تعرفه ۴ درصدي واردات گوشي تلفن همراه به صورت ” CBU” توليدکنندگان داخلي را با مشکل مواجه کرده و احتمال تعطيلي ۵ کارخانه دور از انتظار نيست.
وي با بيان اينکه توليدکننگان داخلي نمي توانند با واردات ۴ درصدي اين کالا مقابله کنند تصريح کرد: با اتخاذ تصميم کاهش تعرفه واردات گوشي تلفن همراه از ۲۵ به ۴ درصد، توليدات اين کالا متوقف خواهد شد بيشترين ضرر تصميم غيرکارشناسانه دولت مصرف کنندگان متحمل شدند.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا