بررسی اصلاح الگوی مصرف در شهر دیجیتال

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از ستاد خبری سومین نمایشگاه و جشنواره رسانه های دیجیتال ، مهدی ربیعی مدیر اجرایی بخش شهر الکترونیک نمایشگاه رسانه های دیجیتال گفت: این نمایشگاه با هدف ارایه جدیدترین خدمات الکترونیکی ادارات و موسسات کشور به عنوان بخش جانبی سومین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال برگزار می …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از ستاد خبری سومین نمایشگاه و جشنواره رسانه های دیجیتال ، مهدی ربیعی مدیر اجرایی بخش شهر الکترونیک نمایشگاه رسانه های دیجیتال گفت: این نمایشگاه با هدف ارایه جدیدترین خدمات الکترونیکی ادارات و موسسات کشور به عنوان بخش جانبی سومین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال برگزار می شود.
وی افزود : شهر دیجیتال و ارایه خدمات الکترونیکی به مردم یکی از راه های اصلی رسیدن به توسعه پایدار و اصلاح الگوی مصرف است.
به گفته ربیعی با توجه به نام گذاری سال ۸۸ به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف ، سومین جشنواره رسانه های دیجیتال در نظر دارد بخش شهر دیجیتال را با محوریت اصلاح الگوی مصرف راه اندازی کرده و با ارائه دستاوردهای کشور در حوزه الکترونیک و آموزش حضوری به بازدیدکنندگان گامی در این راستا بردارد.
وی با بیان اینکه این بخش با حضور تمامی موسسات و سازمان های ارائه دهنده خدمات الکترونیک شامل بانک ها، بیمه ها، ادارات و شهرداری ها راه اندازی می شود، افزود : با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه توسعه خدمات الکترونیک در چند سال اخیر صورت پذیرفته است و همچنین استقبال عموم مردم جامعه از جشنواره و نمایشگاه های قبلی رسانه های دیجیتال پیش بینی می شود بخش شهر دیجیتال ،حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف، زیربنایی مناسب برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی استفاده از خدمات شهر دیجیتال باشد.
ربیعی یکی از دلایل شکست پروژه های فناوری اطلاعات در کشور را ضعف فرهنگ سازی عمومی در بین مردم دانست و افزود : آشنا کردن مردم با خدمات ارایه شده در شهر دیجیتال و ایجاد فرهنگ استفاده از این خدمات به وسیله آموزش حضوری می تواند استفاده از این ابزارهای الکترونیکی را توسعه دهد.
سومین نمایشگاه و جشنواره رسانه های دیجیتال از در زوزهای ۸ تا ۱۸ مهرماه سال جاری به همت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا